کد خبر: ۱۶۲۵۴
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم:

اولین گام در راستای تبلیغ مطلوب، دین شناسی است

رئیس تبلیغات اسلامی قشم، اولین گام در راستای تبلیغ مطلوب را آگاهی مبلّغ از دین و ابعاد نورانی آن دانست و گفت: در روایات بسیاری به این مسأله اشاره شده و دین شناسی را مقدمه دین آموزی معرفی کرده‌اند.
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت الاسلام غلامعلی کاظمی در گفتگو با روابط عمومی با تبریک سالروز اطلاع رسانی دینی و تبلیغ به اهمیت تبلیغ اشاره کرد و گفت: اول تیرماه، هم زمان با سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی، روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نام گرفته است؛ رسالتی که توجه به آن در دنیای کنونی و با توجه به تهاجم فرهنگی استکبار، اهمیتی دوچندان یافته؛ چرا که دشمن در کمین فرهنگ و دین جهان اسلام بوده و در صدد القای بی هویتی بر جامعه جهانی، به ویژه جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه خداوند وظیفه اصلی پیامبران را تبلیغ قرار داد، افزود: تبلیغ به این منظور است که حجت خداوند بر بشر به پایان رسد، لذا سازمان تبلیغات اسلامی دارای شرح وظایف مختلفی است که متناسب با امکانات و نیروف به انجام وظیفه می‌پردازد.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم به اهمیت تبلیغ و اطلاع رسانی دینی از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای، با توجه به ضرورت امر تبلیغ می فرمایند: «برای این که بتوانیم بر فرهنگ غلط غربی غلبه کنیم و فرهنگ غنی اسلامی را ـ که بهترین و بزرگ ترین فرهنگ دنیا است ـ جای گزین آن سازیم، واجب است که نخست ایمان اسلامی در ذهن مردم و اندیشه های نو اسلامی به مردم ارائه شده و سپس این فکر با این پشتوانه به دنیا عرضه شود».

حجت الاسلام کاظمی به اهمیت تبلیغ اشاره کرد و بیان داشت: آگاه سازی بندگان از دین و پیام های سازنده آن، چنان ارجمند و والاست که رسول خدا صلی الله علیه و آله به پیشوای پارسایان فرمود: «ای علی! اگر خداوند به دستان تو انسانی را هدایت کند، از آن چه خورشید بر آن تابیده برای تو بهتر است».

وی، اولین گام در راستای تبلیغ مطلوب را آگاهی مبلّغ از دین و ابعاد نورانی آن دانست و گفت: در روایات بسیاری به این مسأله اشاره شده و دین شناسی را مقدمه دین آموزی معرفی کرده اند. رسول خدا صلی الله علیه و آله در این باره می فرمایند: «دین خداوند متعال را تنها کسی یاری می رساند که به تمام جوانب آن احاطه داشته باشد». هم چنین امام علی علیه السلام فرمودند: «حافظان دین خداوند، کسانی هستند که دین را به پا می دارند و یاری می رسانند و به تمام جوانب آن احاطه دارند و آن را برای بندگان خدا حفظ و مراقبت می کنند».

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار