کد خبر: ۱۶۳۴۴
در دیدار کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی با امام جمعه یزد مطرح شد؛

استان یزد پیشتاز احیای عید مباهله

کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در آستانه عید سعید غدیر و به مناسبت هفته تبلیغات اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کردند.
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷

استان یزد پیشتاز احیای عید مباهله

به گزارش روابط عمومی  سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نجیمی در دیدار کارکنان اداره کل با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با تشریح فعالیت‌های این مجموعه اظهار کرد: رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی نشر اسلام و تبلیغ اسلام با بهره‌گیری از ادبیات روز و ابزارهای نوین است، در تلاش هستیم مطابق با زیست بوم فرهنگی مردم یزد و با کمک ابزارهای سنتی و نوینی مثل رسانه‌ها و فضای مجازی رسالت خود را انجام دهیم.
وی گفت: رسالت‌های تبلیغات اسلامی به صورت سنتی در مساجد، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های تبلیغی، جلسات قرآنی، موسسات قرآنی، مجموعه‌های مردمی، جلسات خانگی و...  همواره توسط همکاران دنبال می‌شود. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: بنیاد هدایت با تمرکز فعالیت‌ها بر روی امامان مساجد، همچنین بنیاد ملی نوجوان و مدارس صدرا با هدف تربیت نیروهای آینده انقلاب تلاش کرده است تا از بین جمعیت دانش آموزان علوم انسانی و معارف افرادی را متناسب با تراز انقلاب اسلامی پرورش دهد. 
نجیمی با بیان اینکه خوشبختانه رویکرد جدیدی در عرصه تبلیغات نوین آغاز شده است ادامه داد: در رویکرد جدید، مرکز رسانه سپهر شکل گرفت و تا برنامه‌های فرهنگی را در فضای مجازی و رسانه‌ای به تصویر بکشد. 
وی از دیگر فعالیت‌ها این مجموعه را ثبت تجربه نوردی از روحانیون، پیرغلامان، شاعران آیینی، مداحان دانست و افزود: با همراهی مجموعه‌های هیئات مذهبی به جشن‌های مذهبی و ولادت‌های اهل‌البیت توحه بیشتری شده است، در شرایطی که استان یزد همواره به حسینیه ایران معروف بوده است در نظر داریم با توجه بیشتر به ایام شادی و سرور با پررنگ‌کردن جشن‌ها در استان یزد پیشتاز کشور باشیم. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه بالاترین عید ما عید سعید غدیر است گفت: اعیاد بزرگی از عید قربان تا عید مباهله قرار دارد و هدف ما توجه بیشتر به این اعیاد و افزایش مدت سرور و شادی مردم یزد است. 
نجیمی بیان کرد: احیای عید مباهله و ادامه جشن‌های دهه ولایت و امامت از عید غدیر تا عید مباهله در دستور کار ویژه اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد قرار گرفته است تا ضمن معرفی بیشتر عید مباهله و اعمال خاص این روز بر تعداد روزهای شاد مردم دارالعباده یزد افزوده شود. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد با فعالین فرهنگی، مؤسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، شورای هیئات مذهبی و ... بیان کرد: این ایام در مساجد و حسینیه‌ها، با کمک شاعران و مداحان اهل‌البیت داستان مباهله در جامعه احیا می‌شود. 
وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است همچون رونق گرفتن عید غدیر در کشور که استان یزد از پیشتازان این عرصه بوده است، در احیای عید مباهله نیز پیشتاز در کشور باشیم. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد به افزایش مشارکت بانوان و خواهران در فعالیت‌های فرهنگی در طی سال‌های اخیر پرداخت و افزود: طرح‌های مختلفی برای افزایش حضور بانوان و نقش آفرینی در عرصه‌های فرهنگی انجام شده است علاوه بر این در سال ۱۴۰۳ سرمایه‌گذاری ما بر روی همسران طلاب و روحانیون خواهد بود و لذا هفته آینده بزرگترین اجتماع همسران روحانیون استان یزد را برگزار خواهیم کرد. 
نجیمی با بیان اینکه با کمک حوزه‌های علمیه، مراکز خدمات حوزه‌ها و سایر متولیان امر، برنامه‌های مفصلی را برای شریکه‌العلما تدارک دیده‌ایم گفت: تلاش ما بر این است تا از این عزیزان که در امر تبلیغ همسران خود را کمک کردند و نقش مهمی در احیای فرهنگ تشیع و اسلام داشته باشیم قدردانی و تشکر کنیم‌. 
وی به سایر فعالیت‌های تبلیغات اسلامی استان در زمینه سرمایه‌گذاری روی نقش بانوان اشاره کرد و از اجرای طرح نهضت پیشرفته بانوان، دختران حاج قاسم و سرمایه‌گذاری بر روی دختران دانش آموز خبر داد و دیگر اقدامات سازمان در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها، اطعام غدیر، احیای خطبه غدیر و زیارت غدیریه تشریح کرد. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی در کشور با اجرای پویش حریفت منم مشارکت ۱۲ میلیون نفر از مردم کشور برای اعزام به فلسطین و غزه به ثبت رساند. 
نجیمی در ادامه به سفر اخیر تهیه‌کننده و کارگردان برنامه محفل به استان یزد اشاره کرد و گفت: در این سفر ۱۰۰ سوژه قرآنی استان برای بررسی و شرکت در سری بعدی برنامه محفل معرفی شدند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار