کد خبر: ۱۶۴۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

کنشگری اجتماعی در هیئات مذهبی تقویت شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به تقویت کنشگری اجتماعی در هیئات مذهبی و جذب نیروهای نسل نو تأکید کرد.
۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ،حجت‌الاسلام علی یوسفی،   در نشست کانون مداحان و شورای هیأت‌های مذهبی بانوان و آقایان استان زنجان اظهار کرد: مجموعه هیأت و موضوع مدح و رساندن منقبت اهل‌بیت (ع) به مردم پایه و اساس بسیاری از اتفاقات زندگی شیعه است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از انقلاب اسلامی نشئت گرفته از هیأت‌ها و مساجد است، عنوان کرد: حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی و اعتقادی مدیون ترویج معارف اهل‌بیت (ع) از طریق هیأت امکان‌پذیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به تقویت اقدامات اجتماعی هیأت‌ها تأکید کرد و گفت: هیأت‌ها فقط به برگزاری مناسک مذهبی اکتفا نکنند و کنشگری اجتماعی گسترش یابد؛ چراکه یک بازوی اصلی کنشگری اجتماعی در ترویج مبانی انقلاب اسلامی و تشیع بستر هیأت است.

وی با بیان اینکه حضور هیأت در بین نسل نو بسیار مؤثر است؛ چراکه ابزار انگیزه و احساس نیز در هیأت‌ها وجود دارد، ابراز کرد: ابراز ارادت قلبی باید در سبک زندگی، جامعه‌پردازی، حکومت و سیاست جاری و ساری شود در غیر این صورت پیام دین ابتر می‌ماند.

یوسفی تصریح کرد: پیامی که از عاشورا و اهل‌بیت (ع) منتقل می‌شود این نیست که فقط به دوست داشتن زبانی محدود شود بلکه باید تأثیر آن در جامعه مشهود باشد و این مفاهیم با دنیای امروز تطبیق یابد و راهبری شود.

وی مکتب اهل‌بیت (ع) را مکتبی انسان‌ساز خواند و گفت: اگر این راهبرد را در بُعد فردی و اجتماعی در جامعه امروز تسری ندهیم از آن به اعتقاد سکولار تعبیر می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: در مباحث سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید الگوی اهل‌بیت (ع) را پیاده کنیم و به مسائلی مثل ظلم‌ستیزی، مبارزه با استکبار، زندگی معنوی و سلامت روحی و روانی بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه بعضی هیأت‌های زنجان در این زمینه‌ها پیشتاز هستند، خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها هم توانستند مخاطب زیادی جذب کنند و هم به الگویی در کشور تبدیل شدند و این یک ظرفیت برای استان به‌شمار می‌رود.

یوسفی افزود: بخش‌هایی که نسبت به این مسائل سوگیری دارند باید با تبیین و جلسات مستمر و انتقال مفاهیم آگاه شوند و آن‌ها را هم در این بستر پرورش دهیم تا در مسائل روز جامعه و دنیا منفعل نباشند.

وی با تأکید بر اینکه باید افراد شاخص در عرصه مسائل مختلف هیأت، مدح و مدیحه‌سرایی الگوسازی شوند، ابراز کرد: باید از ظرفیت رسانه برای معرفی مشاهیر استان استفاده شود تا به عنوان سند برای آیندگان بمانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در تأمین زیرساخت‌ها نیاز به مکانی داریم تا هیأت‌ها و تشکل‌ها برای مراجعه مردم و برگزاری جلسات به آن مراجعه کنند، یادآور شد: برنامه داریم در آینده محلی برای امور فرهنگی احداث شود و بودجه این کار در سفر رئیس جمهور شهید از محل مسئولیت‌های اجتماعی تصویب شد، اما هنوز از طرف تهران ابلاغ نشده است.

وی به هم‌افزایی مجموعه‌های مرتبط با هیأت‌ها و تشکل‌های دینی تأکید کرد و گفت: برای اینکه خروجی بهتری را شاهد باشیم باید با یکدیگر تعامل کنیم و نباید فعالیت‌ها جزیره‌ای باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار