کهگیلویه و بویراحمد| در شب چهارم محرم برگزار می‌شود؛

ویژه برنامه عزاداری سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد در حرم رضوی

مدیرکل اداره تبلیغات استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری عزاداری سنتی اقوام و استان‌ها ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد شب چهارم محرم در صحن قدس حرم رضوی خبر داد.
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا افتخاری ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش اظهار داشت: مردم  تمام شیعه استان کهگیلویه و بویراحمد  در ارادات و تبعیت از اهل بیت عصمت و طهارت مشهور و معروف  و مفتخر هستند و همواره این مراتب دلدادگی را در طول  تاریخ و در  قالب‌ها و سبک‌های گوناگون  همراه با ذوق هنری  بویژه در قالب عزاداری نشان داده اند.

وی افزود: در همین راستا  وبه منظور ارائه آداب و رسومی از عزاداری  سنتی صحیح  از سبک  عشایر و قوم لر  که آمیخته‌ای از شور و شعور و ذوق و هنر  می‌باشد، برنامه عزاداری سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد در شب چهارم محرم  ودر صحن قدس   حرم رضوی ساعت  هشت شب برگزار می‌گردد که از  شبکه‌های رسانه ملی  منعکس خواهد شد.

وی افزود: جهت اجرای این برنامه  نفراتی  از عشایر استان  به مشهد اعزام خواهند شد و تعدادی از هم استانی‌ها مقیم مشهد نیز همکاری خواهند کرد. مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: عزاداری سنتی عشایر و قوم لر میراث گرانبها و ماندگاری است که  باید  این فرهنگ اصیل پاس داشته و حفظ شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار