کد خبر: ۱۶۵۹۶
انتشارات صاد| معرفی سه کتاب محرمی ویژه ایام محرم؛

سیاگالش، کفیل، آیات مس

۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، انتشارات صاد، به مناسبت ایام محرم الحرام، سه عنوان کتاب ویژه این ایام را معرفی کرد.

 

«سیاگالش» نوشته ابراهیم اکبری دیزگاه

در این کتاب با داستان زندگی طلبه‌ای به نام یوسف رستمی آشنا می‌شوید که در دهه محرم برای تبلیغ به یکی از روستاهای جنگلی تالش می‌رود و با اتفاقات عجیبی مانند ناپدید شدن آخوند قبلی روستا، ظهور فرقه‌ای در میان مردم، شیطنت دختری عاشق، توطئه‌ی نزدیکانش که سال‌ها پیش او را در جنگلی رها کردند و ... مواجه می‌شود.

«کفیل» نوشته ناهید حسن پور 

این کتاب به زندگی حضرت ابوالفضل (ع) در آینه روایت های کوتاه می‌پردازد. فرازهایی از دوران زندگی، حضور و شهادت ایشان در کربلا و خاکسپاری آن حضرت در این کتاب قابل خواندن است. کفیل از غیرت مجسم می‌گوید، از قامت فتوت، از چشم هایی که آب را شرمنده نجابت خود کرد، از قهرمان نهر علقمه، عباس بن علی.

«آیات مس» نوشته محبوبه زارع

این کتاب روایتی موازی از داستان تاریخی عاشورا بر اساس واقعیت‌های تاریخی و از سویی تلفیق با روایت عاشقانه‌ای از دختر و پسری زرتشتی و ایرانی است. دختر دچار بیماری است و بینایی‌اش در حال از دست رفتن است. او پسر را از خود طرد می‌کند تا درواقع به بهای عشق، او را از داشتن همسری نابینا باز دارد. این دختر، نقّاش است. او در خوابی زرتشت را می‌بیند و به او مژده می‌دهد که در صورت طراحی تصویر محمد (ص)، شفای چشمانش را خواهد یافت. پسر تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا تصویری از پیامبر اسلام به‌دست آورد؛ اما ناموفق است. پس از تلاش بسیار متوجه می‌شود که نوۀ پیامبر شبیه‌ترین فرد به اوست؛ برای‌همین با دختر راهی مدینه می‌شوند.

برچسب ها:
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار