کد خبر: ۱۶۶۱۳
هرمزگان| در روز تاسوعای حسینی؛

دختران حاج‌قاسم میزبان عزاداران حسینی‌ هستند

مسئول کانون دختران حاج قاسم شهرستان بندرعباس گفت: در روز تاسوعای حسینی، با برپایی ایستگاه صلواتی، عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش نشان خواهیم داد.
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ نجمه مرادی مسئول کانون دختران حاج قاسم شهرستان بندرعباس اظهار کرد: ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و الهام بخش مبارزه با ستمگران است و در انتقال پیام جهانی امام حسین (ع)، نقش اساسی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه سوگواری عامل وحدت و رمز موفقیت برای ملت‌ها در طول تاریخ بوده است، افزود: بیشتر انقلاب های دنیا، از توجه به قیام حماسه سازان کربلا سرچشمه گرفته و انقلاب اسلامی ایران، نمونه بارز آن است.

مسئول کانون دختران حاج قاسم شهرستان بندرعباس تصریح کرد:  برپایی مجالس عزا برای کسانی که جان خویش را در راه خدا از دست داده اند از شعایر الهی است؛ زیرا انسان را به یاد خدا می‌اندازد و به هم‌نوایی اجتماعی با جنبش آن شهیدان می‌انجامد.

مرادی گفت: یکی از شیوه هایی که امامان (ع) برای زنده نگه داشتن نهضت حسینی به کار گرفته اند، برپایی مجالس سوگواری، گریستن و گریاندن برای مصیبت‌های جانسوز کربلا و یادآوری آن حادثه در زمان‌های مناسب است.

وی در ادامه، به برپایی ایستگاه صلواتی د ر سطح شهر بندرعباس اشاره کرد و افزود: دختران حاج قاسم در روز تاسوعای حسینی، با برپایی ایستگاه صلواتی، عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش نشان می دهند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار