کد خبر: ۱۶۶۸۲
بنیاد دعبل خزاعی| حجت‌الاسلام میثم یعقوب‌پور مطرح کرد؛

هیأت‌ها نباید فقط مصرف‌کننده باشند

حجت‌الاسلام میثم یعقوب‌پور گفت: هیأت‌ها نباید فقط مصرف‌کننده باشند؛ ما می‌خواهیم نیازِ نیازمند را به توان کسی که از تمکن مالی برخوردار است، وصل کنیم. اگر هر کسی در هر شبکه‌ای بتواند خیران و بانیان را به این مجمع متصل کند، روز به روز جامعه خیران و بانیان هیأت گسترده‌تر خواهد شد.
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام یعقوب‌پور گفت: هیأت‌ها نباید فقط مصرف‌کننده باشند؛ ما می‌خواهیم نیازِ نیازمند را به توان کسی که از تمکن مالی برخوردار است، وصل کنیم. اگر هر کسی در هر شبکه‌ای بتواند خیران و بانیان را به این مجمع متصل کند، روز به روز جامعه خیران و بانیان هیأت گسترده‌تر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سه سالی است که بنیاد «دعبل خزاعی» باهدف تقویت و توسعه فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی در هیئت‌های مذهبی، اقدام به تأسیس مجمع خیرین هیأت کرده است. به گفته حجت‌الاسلام میثم یعقوب‌پور (معاون استان‌ها و مشارکت‌های بنیاد دعبل خزاعی) این مجمع با تمرکز بر جذب و ساماندهی کمک‌های مالی و معنوی خیرین، به دنبال ایجاد بستری مناسب برای حمایت از برنامه‌ها و پروژه‌های هیأت‌ها است.

رسالت‌های مجمع خیرین و بانیان هیئت در طول سال

حجت‌الاسلام یعقوب‌پور با اشاره به رسالت‌های مختلف مجمع خیرین و بانیان هیئت مطرح کرد: متأسفانه در رابطه با بذل مال در دستگاه سیدالشهدا شبهاتی وجود دارد که باعث تضعیف جریان هیئت و حمایت بانیان می‌شود؛ برخی می‌گویند به‌جای این خرج‌ها برای هیئت، بهتر است آن‌ها را خرج فقرا کنند و برخی دیگر نذری دادن برای امام حسین (ع) را بی‌معنا می‌دانند؛ این در حالی است که ما در طول سال شاهد خدمت‌رسانی و حمایت مجمع خیرین و بانیان در ساخت درمانگاه و بیمارستان، آزادی زندانیان، تجــهیز مراکز درمانی، رســـیدگی به بیماران و حتی تأمین داروها، رسیدگی به ایـتام، درمان آسیب‌دیدگان اجتماعی، کمک به امر ازدواج و... هستیم. همچنین نذری برای امام حسین (ع) انسان را قیمتی می‌کند و برکاتی دارد که حتی ارامنه نیز به این موضوع اعتقاد دارند.

همایش تجلیل از خیرین هیئت بستری برای توانمندسازی آن‌ها

معاونت استان‌ها و مشارکت‌های بنیاد دعبل خزاعی همایش تجلیل از پیرغلامان و بانیان و خیرین هیأت را راهی برای دیده‌شدن و تشویق به مشارکت در این مسیر دانست و افزود: این همایش فرصتی ارزشمند برای تجلیل از تلاش‌ها و زحمات بانیان و خیرین و همچنین تقویت و توسعه فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی هیئت‌ها است. این همایش با ایجاد بستری مناسب برای تبادل تجربیات و ایده‌ها، توانمندسازی بانیان و جلب حمایت‌های جدید، می‌تواند به تحقق اهداف عالیه دین و جامعه کمک شایانی کند.

شرایط عضویت در مجمع خیرین و بانیان هیئت

حجت‌الاسلام یعقوب‌پور درباره نحوه جذب خیرین در مجمع توضیح داد: بانیان هیئت می‌توانند در سایت بنیاد دعبل خزاعی ثبت کرده و به جمع خیرین کشور بپیوندند.

او درباره معیار‌های انتخاب هیئت‌های هدف برای کمک‎‌رسانی توسط مجمع گفت: اولویت ما در حل گره‌های جامعه و خدمتگزاران هیأت بوده است. گاهی برخی هیأت‌ها در یک منطقه محروم قرار دارند و اغلب نیازهایشان باید از طریق مردم و خیرین هیأت تأمین شود.

وی تأکید کرد: هیئت‌ها معمولاً مشکلاتشان را با سازمان دعبل یا دبیر خیرین در میان می‌گذارند؛ لذا تقریباً هر دو ماه یکبار مدیرکل‌های مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد دعبل جلسه شورای خدمات تشکیل می‌دهند و موارد خاص در این جلسه مطرح شده و به جمع‌بندی می‌رسند.

اثرات مشارکت بیشتر افراد در مجمع خیرین و بانیان هیأت

حجت‌الاسلام یعقوب‌پور جذب و مشارکت فعال افراد در مجمع خیرین و بانیان هیأت را امری ضروری برای ارتقای سطح فعالیت‌ها و اثرگذاری این مجمع در راستای اهداف خود دانست و گفت: شورای خدمات با دبیر شورای شبکه، کانون مداحان، ریاست سازمان و چند نفر از معتمدین و خیرین مجمع در ارتباط هستند. همین‌قدری که ما خودمان این جریان را بپذیریم و کنار همدیگر باشیم کار‌های بزرگ‌تری می‌توانیم انجام دهیم.

هیئت‌ها نباید فقط مصرف‌کننده باشند!

او به ضرورت معرفی مجمع خیرین برای عضوگیری خیرین اشاره کرد و گفت: هیئت‌ها نباید فقط مصرف‌کننده باشند؛ ما می‌خواهیم نیازِ نیازمند را به توان کسی که از تمکن مالی برخوردار است، وصل کنیم. اگر هر کسی در هر شبکه‌ای بتواند خیرین و بانیان را به این مجمع متصل کند، روز به روز این جامعه خیرین و بانیان هیأت گسترده‌تر خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر