کد خبر: ۱۶۷۷۰
مدیر آموزش و ترویج مرکز طبع و نشر قرآن کریم کشور خبر داد:

آغاز به کار همایش علمی «بررسی شیوه های نگارش و علامت گذاری قرآن کریم» در اردبیل

مدیر آموزش و ترویج مرکز طبع و نشر قرآن کریم کشور از آغاز به کار همایش علمی «بررسی شیوه های نگارش و علامت گذاری قرآن کریم» در اردبیل خبر داد.
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مجید تقی زاده مدیر مرکز آموزش و ترویج مرکز طبع و نشر قرآن کریم، در این همایش در سخنانی گفت: مرکز طبع و نشر قرآن کریم به منظور معرفی و ترویج مصحف جمهوری اسلامی ایران و آموزش روش تدریس روخوانی این مصحف و نیز ارتقاء سطح کیفی آموزش روخوانی قرآن کریم در میان معلمان و مربیان، اقدام به برگزاری همایش‌های استانی با حضور مربیان و دست‌اندرکاران آموزش روخوانی قرآن می‌کند.  

تقی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر این همایش برای اولین بار در شهر اردبیل برگزار می‌شود، افزود: با عنایت به نیاز ضروری مربیان مؤسسات و مراکز قرآنی شهر اردبیل به آشنایی با شیوهٔ علامت‌گذاری قرآن کم‌علامت، که هم‌اکنون قریب به بیست سال است در پایه‌های مختلف تحصیلی آموزش و پرورش در حال آموزش می‌باشد، لازم بود که این همایش در این استان برگزار شود.

وی افزود: بعد از مذاکره و همکاری‌هایی که میان مرکز طبع و نشر قرآن به عنوان متولی و پایه‌گذار این شیوهٔ علامت‌گذاری در کشور و اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل انجام شد، این همایش برگزار شد.

دبیر برگزاری این همایش گفت: قرار است در این همایش مباحثی همچون پیشینهٔ مصحف‌نگاری و بررسی مصاحف کهن، آشنایی با رسم‌المصحف، آشنایی با ضبط‌المصحف، مقایسهٔ ضبط کم‌علامت با ضبط‌های مصری و ایرانی و کارگاه آموزشی روش تدریس مطرح و آموزش داده شوند.

گفتنی است، این همایش روز چهارشنبه سوم مردادماه در محل سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای بانوان و خانواده اردبیل آغاز شده و تا روز پنجشنبه چهارم مردادماه ادامه دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار