کد خبر: ۱۶۷۹
رئیس حوزه هنری استان مازندران خبر داد؛

نمایش آثار ۴۰ هنرمند حوزه هنری در قزاقستان

مهدی معصومی از نمایش آثار ۴۰ هنرمند حوزه هنری مازندران در قزاقستان با هدف معرفی فرهنگ، آداب و سنن استان خبر داد.
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

مهدی معصومی گرجی در گفت‌وگو اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با سفارت ایران در قزاقستان آثار جمعی از هنرمندان استان مازندران برای اولین بار با هدف معرفی فرهنگ، آداب و سنن استان امروز در کشور قزاقستان به نمایش گذاشته می شود.
وی بیان کرد: حوزه هنری مازندران در سند جدید تحول خود، به عنوان پرچمدار هنر آئینی و سبک زندگی، مأموریت های مشخصی در این زمینه‌ها با رویکرد تولید و فعالیت های فرهنگی هنری یافته است و این نمایشگاه فرصتی در عرصه بین‌المللی است تا بتوانیم به معرفی این فرهنگ غنی پر از حماسه و پهلوانی، مردمان سختکوش و معتقد بپردازیم.
رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه ۷۱ اثر هنری از تولیدات  ۴۰ هنرمند حوزه هنری مازندران در دانشگاه «یسه نوف کاسپین» آکتائو کشور قزاقستان به نمایش گذاشته می شود، گفت: این آثار از تولیدات دوسال اخیر این مرکز در رشته های نگارگری، خوشنویسی(با موضوع فرهنگ و ادب مازندران و اشعار علامه حسن زاده آملی به عنوان یکی از مفاخر جهان اسلام) و عکس (با موضوع فرهنگ، آداب، آیین، معماری و مناظر مازندران_ از مجموعه کتاب عکس سامون) می‌باشد. و در کنار این آثار بخشی از پوشش محلی و ابزار و ادوات سنتی زندگی مردم مازندران نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار