کد خبر: ۱۶۸۱۲
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خبر داد ؛

♦️آغاز عملیات محله اربعینی در زنجان / پایش و رتبه بندی مساجد استان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان از اجرای طرح «محله اربعینی» در استان زنجان خبر داد .
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان  از اجرای طرح «محله اربعینی» در استان خبر داد و گفت: رزمایش «محله اربعینی» تلاش می‌کند فعالان اربعینی را برای ترویج این فرهنگ و سبک زندگی، در محله‌ها پای کار بیارود تا رفته رفته این نوع نگاه در طول سال و در گستره ایران اسلامی جریان پیدا کند. این مهم با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان و شبکه تبلیغی و «استفاده از فناوری اربعین برای پیشرفت محله‌ها» را محقق خواهد شد.
 
وی افزود: برای دستیابی به این هدف ناگزیریم که نرم‌افزار‌های فرهنگی و اجتماعی در قالب پویش‌هایی مثل پویش محله همدل و محله اربعینی را برگزار کنیم تا هم افزایی و همگرایی در بستر محله فراهم شود و حکمرانی محله محور را در موضوعات مناسبتی تمرین کنیم.  
 
طارمی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ویژه ایام اربعین اظهار داشت: سال گذشته در تمام نقاط شهری و روستایی رزمایش بزرگ جاماندگان را شاهد بودیم و مواکب بزرگی نیز از استان در مسیر اربعین چه در داخل و چه خارج از کشور فعالیت داشتند.  
 
وی ادامه داد: اربعین ما را رشد داد و باید فناوری اربعین به فناوری‌های کوچک ترجمه شود تا بتواند درمحله نسبت بگیرد؛ محله اسلامی و محله‌ای که مقاوم است را در یک کلمه ترجمه کردیم به محله همدل و این محله همدل وقتی به غدیر می‌رسد مهمانی محله را برپا می‌کند و وقتی به اربعین نزدیک می‌شود محله اربعینی رقم می‌زند و تلاش می‌کند هر کدام از اعضای محله نسبت خود را با اربعین مشخص کنند.  


همچنین وی با اشاره به لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در این لایحه موضوع الگوی حکمرانی محله محور تصریح شده و حکمرانان به ضرورت این موضوع پی برده‌اند؛ پیشتاز این موضوع هم سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد هدایت است.  
 
طارمی در رابطه با سایر بخش‌های طرح محله اربعینی تأکید کرد: در این طرح تمامی مساجد استان ارزیابی شده و مساجد بر اساس فعالیت‌ها و ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی که دارند به مساجد الگو، شاخص، پویا، فعال و دایر دسته بندی می‌شوند.  
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان افزود در ادامه با اشاره به نقش سازمان تبلیغات در تسهیل امور این ایام گفت: سهم سازمان تبلیغات اسلامی حضور نرم افزاری و محتوایی است و تمرکز ما در این دو حوزه است تا محتوادهی و ایجاد گفتمان حضرت آقا و مأموریت کلیدی جهاد تبیین پیش رود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار