کد خبر: ۱۶۷۸۳
حجت الاسلام لوایی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان:

مرحله دوم آزمون طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم با حضور ۹۲۲ نفر در استان درحال اجرا می‌باشد

حجت الاسلام محمد لوایی رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل گفت: مرحله دوم نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بصورت شفاهی در استان اصفهان در حال اجرا می‌باشد.
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱

مرحله دوم آزمون طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم با حضور 922 نفر در استان درحال اجرا می باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمد لوایی رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل گفت: مرحله دوم نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بصورت شفاهی ۶ مرادماه سال جاری در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام آغاز شده است و تا ۱۱ مرداد صبح و بعد از ظهر آماده آزمون گرفتن از افراد واجد شرایط می‌باشد.

وی در ادامه گفت: در آزمون کتبی سال جاری ۱۳۹۳ نفر شرکت کننده داشتیم که از این تعداد ۹۲۲ نفر برای آزمون شفاهی پذیرفته شدند که میتوانند در مرحله شفاهی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم شرکت نمایند.  وی در ادامه افزود مرحله شفاهی این ارزیابی در سه شهرستان اصفهان، کاشان و نجف آباد برگزار می‌شود که در اصفهان حدود ۶۵۹ نفر در این آزمون شرکت خواهندکرد.  لوایی در ادامه گفت در شهرستان کاشان ۱۴۶ نفر و نجف آباد حدود ۱۱۷ نفر شرکت می‌کند و از این ۶۵۹ نفری که در اصفهان هستند ۵۴۷ نفر خانم و ۱۱۲ نفر آقا می‌باشند و از افراد شرکت کننده کاشانی ۱۲۶ نفر خانم و ۲۰ نفر آقا و در شهرستان نجف آباد ۱۱۷ نفر خانم هستند و آزمون شفاهی برادران در حوزه آزمون اصفهان برگزار خواهد شد.

در این بخش حسن حفظ و دیگر مواردی از جمله وقف و تجوید و... هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه به درجات و معادل مدرک دانشگاهی این آزمون اشاره کرد و گفت: درجه ۵ برای ۱۰ جز درجه ۴ برای ۲۰ جز درجه ۳ برای ۳۰ جز اعطاء میشود که درجه ۳ معادل لیسانس، درجه ۴ فوق دیپلم و درجه ۵ معادل دیپلم می‌باشد.

 وی در پایان اظهار کرد: این آزمون در آبان ماه نیز مجدد برگزار میشود که اگر فردی در آزمون جاری موفق نشد میتواند مجدد در آزمون آبان ماه شرکت نماید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار