کد خبر: ۱۶۸۰۹
بنیاد هدایت | مسئول دفتر شبکه راهیاری خبر داد؛

محله اربعینی در 21 شهرستان کار خود را آغاز کرد

حجت الاسلام کریمی از آغاز عملیات محله اربعینی خبر داد و اظهار داشت: همان‌طور که در شعار این عملیات نیز آمده است، در صدد استفاده از فناوری‌های اربعینی در ايجاد مقاومت و پیشرفت محله‌ها هستیم.
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام نیما کریمی مسئول دفتر شبکه راهیاری بنیاد هدایت از آغاز عملیات محله اربعینی خبر داد و اظهار داشت: همان‌طور که در شعار این عملیات نیز آمده است، در صدد استفاده از فناوری‌های اربعینی در ايجاد مقاومت و پیشرفت محله‌ها هستیم.

وی در توضیح جزئیات این عملیات گفت: شبکه راهیاری بنیاد هدایت در ضمن عملیات محله اربعینی در ۴۸۳ شهرستان کشور حاضر می‌شود و در طی یک جلسه نیم روزه با مدیر اداره تبلیغات اسلامی آن شهرستان، در خصوص تدوین سند آموزشی و توانمندسازی گفت‌وگو می‌شود. همچنین داده‌ها و اطلاعات مساجد هر شهرستان به‌روزرسانی و طبقه‌بندی خواهد شد.

مسئول دفتر شبکه راهیاری بنیاد هدایت پیرامون نحوه طبقه‌بندی مساجد کشور، خاطرنشان کرد: در این طرح مساجد بر اساس فعالیت‌ها و ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی که دارند به مساجد الگو، شاخص، پویا، فعال و دایر دسته‌بندی می‌شوند.

حجت‌الاسلام کریمی برگزاری ۶۰۰ نشست نیم‌‌روزه توانمندسازی را از دیگر برنامه‌های شبکه راهیاری در این عملیات، عنوان کرد و گفت: این سلسله نشست‌ها برای ۸ الی ۱۰ هزار امام محله و تیم‌های آنان یعنی کنشگران مسجدی برگزار خواهد شد. در این نشست‌ها گفتمان مقاومت، پیشرفت و فناوری محله اربعینی ارائه می‌شود.

وی افزود: در ادامه این نشست‌ها، گروه‌های مختلف گرد هم جمع شده و براساس بوم کنشگری جهاد تبیین، عملیات‌های جهاد تبیینی طراحی و اجرا خواهند کرد. مهم‌ترین موضوعاتی که برای طراحی این عملیات‌ها در نظر گرفته‌ایم، از جمله فاجعه غزه، زن و خانواده، امید، شکست اخلاقی، سیاسی و اجتماعی تمدن غرب، روایت حماسه اربعین و روایت پیشرفت است.

گفتنی است، این عملیات در شهرستان‌های هرمزگان، بندر لنگه، میناب، قزوین، بوئین زهرا، زیرکوه، طبس، فاروج، اردبیل، بیله سوار، اصلاندوز، نهبندان، سوادکوه، بوانات و خرمبید، همدان، نهاوند، کرمانشاه، گیلانغرب، زنجان و ابهر به صورت هم‌زمان آغاز شده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار