کد خبر: ۱۸۹۸
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی:

روایت هنرمندانه رشادت قهرمانان، گامی در راستای جهاد تبیین است

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: روایت هنرمندانه رشادت قهرمانان کشور در بخش‌های مختلف، مسوولیت همه نهاد‌های هنری به خصوص حوزه‌های هنری استان‌ها و ضروری مهم در راستای جهاد تبیین است.
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱

محمدمهدی دادمان در مراسم تکریم و معارفه رییس حوزه هنری گلستان اظهارداشت: همزمان با گام دوم انقلاب باید قدم‌های بزرگ و تحول‌زا در حوزه هنری برداشته شود و برای رسیدن به این هدف باید بیش از گذشته تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد: روایت‌ها باید هنرمندانه و جذاب باشد تا بر دل مخاطبین بنشیند و نیاز فکری آنان را برآورده سازد.
وی تغییر راهبردی فرهنگی و هنری نهاد‌های انقلابی را برای گسترش فرهنگ ایران اسلامی موثر دانست و افزود: اگر در فرهنگ و هنر از مرکزیت‌گرایی به سوی بومی‌گرایی گام برداریم، عدالت فرهنگی محقق خواهد شد و می‌توانیم شاهد گسترش فرهنگ متنوع اقوام ایرانی باشیم.
وی ادامه داد: کشف استعداد‌های فرهنگی محلی و منطقه‌ای اقوام ایرانی راهبرد دیگری است که ما را در قلمروی ملی و جهانی زبانزد خواهد کرد.
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی یک الگوی نو برای اداره و پیشرفت پیش روی جهانیان قرارداد که فرهنگ و هنر نیز در پرتو این فکر ناب معنایی دگرگون خواهد یافت و مسیر رشد و تعالی را خواهد پیمود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان نیز در این مراسم گفت: نسل جدید ایران دوران حضرت امام (ره) را ندیدند، اما پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و باور داریم که آینده انقلاب اسلامی روشن است.
سیدمحمد دهنوی افزود: اگر به تاریخ هنر انقلاب اسلامی دقت کنیم خمیر مایه رشد و پیشرفت هنر انقلاب اسلامی را رهبر معظم انقلاب مدیریت کردند و امروز جریان هنر انقلاب زیر پرچم حوزه هنری شکل گرفته که امید انقلاب اسلامی است.
وی گفت: توجه به مزیت‌های قومی، بومی و مذهبی گلستان یکی از ظرفیت‌هایی است که به خوبی می‌توانیم از این مزیت در حوزه هنر استفاده کنیم.
دهنوی افزود: یکی از ویژگی‌های استان گلستان ظرفیت‌های فرهنگی اقوام است که افراد شاخص این اقوام به عنوان نماد هنر و پیشینه و تاریخ اقوام شناخته می‌شوند.
در این مراسم غلامرضا خارکوهی تاریخ‌نگار و پژوهشگر گلستانی به عنوان چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی گلستان شناخته شد.
در پایان این مراسم از زحمات  ۲ ساله محمود خواجه‌نژاد تقدیر و سیدحسام بنی‌فاطمه به عنوان رییس جدید حوزه هنری گلستان معرفی شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار