کد خبر: ۲۱۹۲
اختتامیه «هفته هنر انقلاب» برگزار شد

عبدالحمید قدیریان ، «چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰»

با معرفی عبدالحمید قدیریان، نقاش و طراح صحنه و لباس پیشکسوت به‌عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰، «هشتمین هفته هنر انقلاب» به کار خود پایان داد.
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

 

«عبدالحمید قدیریان» به‌عنوان «چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰» انتخاب شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، شامگاه جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱، در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولین حوزه هنری و هنرمندان در محوطه باز حوزه هنری برگزار شد، «عبدالحمید قدیریان»، نقاش و طراح صحنه و لباس پیشکسوت کشورمان ، که کارنامه پرباری در عرصه‌ هنرکشورمان دارد به‌عنوان«چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰» معرفی و تقدیر شد.

در ابتدای این برنامه و پس از نمایش کلیپی از تقدیر چهره‌های رشته‌های مختلف هنری که در شب‌های گذشته انجام شد، محمدمهدی دادمان «رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی» با تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری هفته هنر انقلاب اظهار داشت: به برکت ماه مبارک رمضان، طی یک هفته توانستیم هر شب با تقدیر از هنرمندان شاخص در رشته‌های مختلف هنری گرد هم جمع شویم و امشب هم چهره هنر انقلاب معرفی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که سال ۱۴۰۱ برای فرهنگ و هنر ایران و هنر انقلاب اسلامی پر از برکت باشد و شاهد توفیق روز افزون همه فعالان هنر انقلاب باشیم.

محمدمهدی اسماعیلی «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» نیز دومین سخنران این برنامه بود که معرفی چهره هنرانقلاب را یک امر مهم و ارزشمند نامید و گفت: از روزهای اول انقلاب که حوزه هنری برای پاسداشت فرهنگ انقلاب تأسیس شد تا به امروز شاهد فعالیت هنرمندانی بوده ایم که برای پیشبرد فرهنگ و هنر نظام اسلامی،  از هیچ تلاشی دریغ نکردند و اگر درجایی نقدی نسبت به گذشته وجود دارد، به منزله نفی تلاش‌های این عزیزان در ۴۳ سال گذشته نخواهدبود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه همه روزهای انقلاب، پر از نکاتی است که جا دارد همه این رویدادها به خوبی روایت شوند گفت: اگر امروز با مطالبه رهبر معظم انقلاب درباره «جهاد روایت» و« تبیین » رو به رو هستیم به دلیل فاصله ایجاد شده با نقطه مطلوب است.

وی با اشاره به راه اندازی جریان‌های قوی و متکی به دلار و پوشش‌های رسانه‌ای با هدف تحریف دستاوردهای انقلاب اظهار داشت: این تحریف‌ها حکایت امروز ما نیست بلکه سالهاست که شکل گرفته است و امروزه، تنها ابزارش پیچیده‌تر شده است.

دکتر اسماعیلی با تاکید بر جهاد تبیین، این جهاد را وظیفه سنگینی برای همه مسئولین و هنرمندان عنوان کرد و با اشاره به هفته هنر انقلا ب گفت: هفته هنر انقلاب؛ راه رسیدن به قله‌های هنر را برای جوانان هنرمند و پر انگیزه ما مشخص کرده است.

در ادامه ، کلیپی از چهره‌های هنر انقلاب در سال‌های گذشته پخش شد و سپس حجت‌الاسلام و المسلمین محمدقمی «رئیس سازمان تبلیغات اسلامی» با اشاره به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی اظهارداشت: شهادت سید مرتضی آوینی برای ما خادمان فرهنگ و هنر؛ مناسبتی است تا بتوانیم امروز از هنر انقلاب تقدیر کنیم. این درحالی است که اگر خاطرات و تلقی‌هایی که از وجود نازنین سید مرتضی آوینی به یادگار مانده است را  مرور کنیم ، یکی از آن‌ها در چهره هنرمندمکتب انقلابی از ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ تجسم و تجسد یافته است.

وی افزود: امشب بزرگانی چون مرتضی سرهنگی و مسعود شجاعی طباطبایی در این محفل هستند که جوایز و افتخاراتی را کسب کرده اند. هر چه پیش رفتیم و به موقف کنونی رسیدیم اهمیت روایت هنرمندانه برای پیشبرد این نهضت افزون‌تر شده است و امروز هنرمندان؛ راویان برحق در نبرد کارزار هستند و هریک از هنرمندان تقدیر شده در رشته‌های مختلف هنری در شب‌های گذشته، پرچمداری هنرمکتبی و متعهد انقلابی را برای ما بیش از قبل آشکار می‌کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد پرچمی را که امام خمینی (ره) به‌عنوان یک هنرمند انقلابی به دست ما سپرده است را با کمک رسانه‌ها و تلاش‌های مضاعف هنرمندان به قله‌های رفیع برسانیم.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، محمدمهدی دادمان- رئیس حوزه هنری- ، حجت‌الاسلام امرودی -رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران-، مجدالدین معلمی -دبیر هفته هنر انقلاب و معاون هنری حوزه هنری- در ادامه برای تقدیر از «عبدالحمیدقدیریان» نقاش و طراح صحنه و لباس و برنده سیمرغ بلورین بهترین طراح صحنه و لباس برای فیلم «مریم مقدس» و طراح صحنه و لباس آثار متعدد سینمایی که به دلیل خلق تابلوی نقاشی «دختران مکتب سیدالشهدا (ع)» در واکنش سریع به شهادت دختران مدرسه سیدالشهدای افغانستان به‌عنوان «چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰» انتخاب شده بود ، به روی سن آمدند.

عبدالحمید قدیریان طی سخنان کوتاهی گفت: باید بگویم که امروزه به دلیل همنشینی با فرهنگ حسینی «جنس جنگ» عوض شده است و غایت تمدن نوین ایرانی اسلامی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند، امروز نیاز به یک بال دیگر برای پرواز را روشن می‌کند. ما نیاز به آبشاری داریم که در سختی‌ها ما را تغذیه کند و امروز زمان آن رسیده است تا آن بال قدرت و ابدی مهدویت نیز همچون بال حسینی مورد توجه قرار بگیرد و همانطور که از حسینی بودن بهره بردیم امیدواریم از مهدویت نیز بهره بیشتری ببریم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار