کد خبر: ۲۲۵

برگزاری سومین رویداد پیشگام در استان قزوین

مسئول رویداد پیشگام گفت: سومین رویداد پیشگام با هدف توانمندسازی حلقه‌های میانی جامعه و کنشگران اجتماعی در جهت طرح و حل مسئله‌های استان در قزوین برگزار می‌شود.
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، محمود سلوک پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: نباید تبلیغ را صرفاً به بیان کردن بدانیم بلکه باید آن را یک فعل، عمل و یا افزایش کنش‌های مؤثر جامعه پیرامون یک موضع بدانیم.

وی افزود: رویکرد جدیدی که در سازمان تبلیغات حاکم شده بر این است که نباید تبلیغ را از فقط مختص روحانیون و متولیان آن در سازمان تبلیغات اسلامی بدانیم بلکه بهترین تبلیغ باید به دست حلقه‌های میانی و کنشگران اجتماعی انجام شود.

مسئول رویداد پیشگام ادامه داد: افزایش این کنش‌های مثبت اجتماعی طبیعتاً خود یک تبلیغ مؤثر در لایه‌های زیرین جامعه محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: رویداد پیشگام در تلاش است تا این کنشگران اجتماعی را کشف و توانمند کند تا با افزایش کنش‌های آنان بتواند مسائل را در جامعه فراگیر و مسائل اصلی را از مسائل فرعی جامعه جدا کند.

سلوک عنوان کرد: اگر تبلیغ را ناظر بر مسائل اجتماعی حکومت اسلامی بدانیم، طبیعتاً این اتفاق و بومی‌سازی مسائل اجتماع توسط کنشگران اجتماعی و حلقه‌های میانی یکی از رسالت‌های جدی سازمان تبلیغات محسوب خواهد شد و همین امر نیز در رویکرد جدید سازمان تبلیغات به‌طور خیلی جدی دیده شده است.

وی با بیان اینکه جامعه پیشرفته جامعه‌ای است که بتواند مسائل خود را در راستای آرمان‌های خود حل کند، بیان کرد: وقتی جامعه در مسیر آرمان‌ها و اهداف خود حرکت می‌کند طبیعتاً با برخی مسائل روبرو می‌شود و حل این مسائل پیشرفت و تغییر را در جامعه باعث خواهد شد.

مسئول رویداد پیشگام تأکید کرد: بازیگران محقق کننده این تغییر و پیشرفت لزوماً دولت و حاکمیت نیستند بلکه نقش‌های متفاوتی اعم از مردم، رسانه و تشکل‌ها نیز در این میدان ایفای نقش کرده و درگیر هستند تا مسائل کشور را در مسیر چشم‌انداز حل شده و کشور پیشرفت کند.

وی تصریح کرد: یک مانع جدی برای حل این مسائل در کشور تشخیص اشتباه مسئله و مسئله شناسی اشتباه به همراه روش غلط حل مسئله است که در کشور حاکم شده است.

سلوک گفت: نخواستن‌ها و عدم اراده توسط مسئولین و اقشار مختلف برای حل مسئله از دیگر دلایل حل نشدن برخی مسائل در سطوح مختلف کشور است.

وی اظهار کرد: راهبران اصلی این مسئله برای حل آن، حلقه‌های میانی جامعه و افرادی هستند که مداخله‌گر و فعال وارد این عرصه می‌شوند و سعی می‌کنند این موانع را مرتفع و با مسئله شناسی خود مسئله اصلی را به‌عنوان مسئله جامعه طرح کنند.

مسئول رویداد پیشگام افزود: این فعالان سعی می‌کنند نخواستن‌ها از هر جنسی را به حرکت درآورده و با مطالبه گری باعث شوند مسئولین برای حل مسئله اقدام کنند.

وی با بیان اینکه رویداد پیشگام در تلاش است تا اقشار و مردم را توانمند کند تا درگیری و مهارت آن‌ها را برای حل مسئله بالا برود، اضافه کرد: مخاطب جدی این رویداد، کنشگران اجتماعی و نخبگانی هستند که تمام تلاششان را برای تشخیص مسئله و بازیگران مختلف در جامعه را به حرکت درمی‌آورند تا مسئله‌های موجود در جامعه حل شود.

سلوکی عنوان کرد: یک بعد این اتفاق، جریان سازی، یک بعد رسانه و عمومی‌سازی و بعد دیگر آن‌که خیلی دارای اهمیت است، فعال کردن و نقش دادن به افراد مختلف است.

وی با اشاره به اینکه باید به مردم و مسئولین نقش داد تا راهکار رفع شود، تصریح کرد: رویداد پیشگام با تشکیل گروه‌های ۳ تا ۴ نفره با اولویت افراد ۱۸ تا ۳۰ سال سعی می‌کند این مهارت کنشگری و حل مسئله را به‌صورت میدانی و عملی آموزش دهد.

مسئول رویداد پیشگام با بیان اینکه این رویداد یک رویداد ۱۶ روزه است گفت: این رویداد بستری واقعی برای کنشگران ایجاد خواهد کرد که کنشگران اجتماعی مسیر حل مسئله اعم از انتخاب مشکل، اثبات آن، پیدا کردن تبعات، رسیدن به علت‌های اصلی مشکل و درگیر کردن اقشار مختلف را به‌صورت میدانی و عملیات محور با کمک مربیانی آموزش ببینند.

وی افزود: می‌خواهیم نخبه‌های اجتماعی در یک میدان و فرصت واقعی با یک مسئله واقعی که خودشان طرح کرده‌اند کار طرح و حل مسئله‌های موجود در جامعه را تمرین و آموزش ببینند.

سلوک در پایان با بیان اینکه سومین رویداد پیشگام در استان قزوین با حضور گروه‌های داوطلب از ۲۹ مهرماه آغاز خواهد شد عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام تا تاریخ ۲۱ مهرماه به سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین مراجعه کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار