کد خبر: ۲۴۶۹
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

۸۰ درصد جامعه قرآنی استان مرکزی از قشر بانوان هستند

حجت‌الاسلام جوادفراهانی توجه ویژه به قشر بانوان قرآنی را  ضروری دانست و گفت: ۸۰ درصد جامعه قرآنی ما قشر بانوان هستند که برنامه‌های تأثيرگذاري با حضور این قشر در استان مركزي برگزار می‌شود.
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام جواد فراهانی رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای افزایش فعالیت‌های قرآنی در جامعه گفت: قرآن کلام وحی و کتاب هدایت انسان‌ها است و همه باید با اجرای فعالیت‌های قرآنی در راستای تبیین معارف و مفاهیم این کتاب نورانی در جامعه تلاش کنیم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود:  مهمترین فعالیت و راهکار این است که برنامه‌های قرآنی را به سمت و سوی مردمی بودن پیش ببریم چرا که هر جا مردم پای کار آمدند فعالیت‌ها به بهترین شکل انجام شده است.

وی افزود: همه دستگاه‌های متولی امور قرآنی همچون سازمان تبلیغات، اوقاف، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... باید تلاش کنند در برنامه‌های قرآنی تصدی گری نداشته باشند و به صورت مستقیم در امور قرآنی فعالیت نکنند و تنها ناظر بوده و همکاری کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی استفاده از ظرفیت جوانان را از دیگر موارد مهم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: جوانان، نخبگان و افرادی که دارای خلاقیت هستند باید به کار گرفته شوند.

این مقام مسئول  با بیان اینکه ما در فضای قرآنی از نوجوانان خوش فکر و جوانان نخبه کم نداریم، بیان کرد: ما باید به این عزیزان اعتماد کنیم و به آن‌ها کار بسپاریم تا آن‌ها بتوانند فعالیت خودشان را پیش ببرند که این مهم یقینا در افزایش فعالیت‌های قرآنی می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.  اگر بتوانیم فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی را در قالب‌های جدید هنری، نمایشی، گرافیکی و سایر ظرفیت‌ها ساماندهی و برگزار کنیم می‌توانیم در مسیر تحقق منویات رهبری حرکت کنیم.

حجت الاسلام فراهانی توجه ویژه به قشر بانوان را  ضروری دانست و بیان کرد: ۸۰ درصد جامعه قرآنی ما قشر بانوان هستند که برنامه‌های مختلفی با حضور این قشر در طول سال برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی استفاده از ظرفیت بانوان در این زمینه را ضروری دانست و اظهار کرد: اجرای برنامه‌ها در این بخش و شناسایی نقاط ضعف و قوت بانوان و رفع مشکلات پیش روی این قشر امری ضروری است.

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم محتوای برنامه‌های قرآنی را با استفاده از مفاهیم ناب قرآنی و متناسب با نیاز‌های روز جامعه ارائه دهیم، چرا که قرآن برای همه برنامه‌ها و مشکلات و مسائل جامعه و پیش روی ما راهکار موثر دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم با همدلی و همراهی با یکدیگر و به وسیله قرآن گره‌ای از مشکلات  مردم باز کنیم که این خود سبب گرایش مردم به فعالیت‌های قرآنی و توجه هر چه بیشتر به مفاهیم این کتاب نورانی می‌شود.

ارسال نظر