کد خبر: ۲۵۸۸

مراسم «الوداع» در لامرد برگزار شد

لامرد - مردم شهر لامرد طی آئینی در بارگاه مطهر شهدای گمنام مراسم وداع با ماه مبارک رمضان را برگزار کردند.
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵

مراسم «الوداع» در لامرد برگزار شد

 

آئین «الوداع» لامردی‌ها که هر ساله برگزار می‌شود، امسال نیز با نوای مداحان و ذاکران آل الله در بارگاه مطهر شهدای گمنام این شهر با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد.

با فرا رسیدن آخرین روز ماه نزول قرآن، مؤمنین روزه دار لامردی پس از حدود یک ماه شب زنده‌داری، با حضور در مساجد و حسینیه‌ها آئین ویژه وداع با ماه مهمانی خدا را برگزار کردند.

حجت الاسلام حبیب باقری رئیس اداره تبلیغات اسلامی لامرد گفت: فلسفه وجودی این آئین جدا از حفظ حرمت ماه رمضان ترویج این باور حقیقی است که پایان این ماه مبارک از دست رفتن فرصت‌های استثنایی برای جلب رحمت الهی است.

سیدجلیل احمدی مسئول آموزش کانون مداحان استان فارس اظهار داشت: مردم لامرد استان فارس، همچون مردم سایر نقاط کشور در ماه رمضان علاوه بر عبادت و راز و نیاز با خداوند سبحان و حضور در آئین‌های شب قدر توجه ویژه‌ای به شرکت در نماز جماعت و انجام صله رحم در این ماه مبارک دارند. در حاشیه این آئین، اداره تبلیغات اسلامی، بهمراه کانون مداحان شهرستان لامرد از دست اندرکاران «حلقه قرآن وصیام» که قریب به ۲۹ شب تلاش شبانه روزی در برپایی هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم در سطح منطقه همکاری کرده اند، تشکر و قدردانی و به رسم ادب لوح یادبودی اهدا شد.

در این مراسم همچنین، از محمود صابری زاده خبرنگار خبرگزاری مهر، به عنوان خبرنگار برتر شهرستان لامرد در حوزه پوشش خبری ماه مبارک ۱۴۰۱ تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار