کد خبر: ۲۸۷۰
رئیس حوزه هنری مازندران خبر داد:

راه‌اندازی نخستین پردیس سینمایی حوزه هنری مازندران در نوشهر

رئیس حوزه هنری مازندران از افتتاح نخستین پردیس سینمایی این مرکز در مازندران تا نیمه خرداد ماه امسال در نوشهر خبر داد.
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

مهدی معصومی در نشست خبری که با حضور رییس و عضو شورای اسلامی شهر، معاون شهردار در خصوص افتتاح پردیس سینمایی مجتمع همافران در سالن اجتماعات شهرداری نوشهر برگزار شد با اشاره به نخستین پردیس سینمایی حوزه هنری مازندران در نوشهر اظهار کرد: موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز حوزه هنری به عنوان مرجع سینماساز در کشور هستند که در نقاط مختلف کشور در حال سینما سازی هستند و پردیس‌های سینمایی را توسعه و احداث می‌کنند و نخستین پردیس سینمایی استان مازندران را در نوشهر احداث کردند.
وی هدف از احداث و راه اندازی پردیس سینمایی را در کمک به فضای فرهنگی کشور عنوان کرد و افزود: احداث پردیس سینمایی به نوعی نهضت خدمت رسانی به مردم در عرصه فرهنگ و هنر است.
معصومی با بیان اینکه حوزه هنری به عنوان یک مرکز تخصصی فرهنگی هنری انقلاب اسلامی از بعد انقلاب در تلاش است که کار‌های بزرگ را انجام دهد تصریح کرد: حوزه هنری هنر را برای مردم عرضه و در دل جامعه میبرد و کمک برای آرامش، تعالی و رشد جامعه و حفظ فرهنگ و آداب و رسوم و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌شود.
مدیر حوزه هنری مازندران خاطر نشان کرد: در بحث سینماسازی توسعه فعالیت‌های فضا‌های فرهنگی هنری از اهداف مهم و ارزشمند حوزه هنری است که در این مسیر تلاش میکند که سینما‌ها را گسترش دهد و در کشور هم نگاه ما اینست که سینما‌ها و مجتمع‌هایی را احداث کنیم که در قالب پردیس که یک مجتمعی کامل متشکل از فضا‌های مختلف باشد و صرف یک سالن سینما نباشد، زیرا مردم و سرزمین ما باید امکانات خوب و بروز داشته باشند.
معصومی ادامه داد: سینما‌ها و احداث پردیس‌ها در شهر‌ها به نوعی توسعه شهری و در تبع توسعه فرهنگی هنری است و نگاه ما هم اینست که بتوانیم این پردیس‌ها را احداث کنیم و پردیس‌ها شامل سالن‌های سینما در چند سالن مختلف، گالری، استودیو، فروشگاه‌ها محصولات فرهنگی رستوران، کافی شاپ، شهربازی و همه در مجموع همه فضا‌ها در نظر گرفته شده است برای اینکه به مردم ما خدمت کنیم.
وی با اشاره به گسترش فضا‌ها و شبکه‌های مجازی اجتماعی و پیشرفت تکنولوژی که به سرعت در حال رشد است افزود: مردم ما هم باید بروز باشندو از امکانات روز دنیا بهره ببرند و توریست و گردشگری هم بتواند از آن استفاده کنند و احداث پردیس سینمایی در نوشهر یک افتخار برای مازندران و غرب استان است البته سال‌ها قبل در نوشهر سینما شقایق نوشهر احداث کردیم که در حد یک سالن بود و امکانات خوبی نداشت، اما فعالیت صورت گرفت و امروز در نهضت پردیس سازی حوزه هنری و بروز سازی کردن تصمیم گرفتیم که در نوشهر یک پردیسی را احداث کنیم که به حمد الهی با همکاری و حسن نگاه خیلی خوب شهرداری نوشهر و شورای شهر که بار‌ها هم نشست و گفت و گوی خوبی هم داشتیم توانستیم به نتیجه‌ای برسیم و تفاهم نامه را امضا کنیم و بزودی هم این پروژه سینمایی را با حضور گرم مردم منطقه افتتاح خواهیم کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر نوشهر نیز در این نشست افتتاح این پردیس سینمایی را یک ظرفیت خوب برای شهر برشمرد و گفت: این پردیس نقش بسزایی در فرهنگ شهر بویژه برای قشر متوسط جامعه خواهد داشت.  
محمدصالح خویی خاطر نشان کرد: برای راه اندازی این پردیس ۴۰۰ متر مربع زمین در مجتمع همافران به این پردیس اختصاص یافت.
نوشهر در حال حاضر یک سالن سینمایی به نام شقایق با مدیریت امور سینمایی استان مازندران دارد و در صورت راه‌اندازی پردیس سینمایی همافران، چهار سالن سینمایی دیگر با ظرفیت مجموع ۱۹۰ صندلی به زیرساخت‌های فرهنگی این شهر افزوده خواهد شد.
مجتمع تجاری همافران نوشهر ۱۷ هزار مترمربع زیربنا و ۲۰۰ واحد تجاری دارد که چهار سالن سینما، شهربازی، رستوران و پارکینگ به ظرفیت یکصد خودرو نیز در آن تعبیه شده و با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان مرداد پارسال به بهره‌برداری رسید.
حوزه هنری و امور سینمایی بهمن سبز مازندران قرار است با همکاری شهرداری ساری یک پردیس سینمایی با پنج سالن نیز در ساری با ظرفیت مجموع ۶۱۵ نفر بسازد. این طرح در مرحله صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری قرار دارد.
مازندران در حال حاضر به استناد آمار‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج هزار و ۳۳۱ صندلی فعال سینمایی دارد که در قالب سینما‌های خصوصی، سینما‌های زیر پوشش موسسه بهمن سبز و سالن‌های تجهیز شده متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پیش از شیوع کرونا اکران فیلم در آن‌ها انجام می‌شد.
چهار سینمای شقایق نوشهر، بهمن آمل، بهمن بهشهر و سپهر ساری مجموعا با ۶ سالن سینما نیز زیر پوشش موسسه بهمن سبز استان مازندران فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار