کد خبر: ۲۹۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خبرداد:

اعزام ۴۰ روحانی مستقر و ۲۰۰ جوان مسجدی به پیاده‌روی اربعین

حجت‌الاسلام سعید مهدوی از اعزام ۴۰ روحانی مستقر و ۲۰۰ جوان مسجدی به پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: باید از ظرفیت اربعین برای شبکه‌سازی جوانان مؤمن و انقلابی استفاده شود.
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

 

 

۴۰ روحانی مستقر و ۲۰۰ جوان مسجدی به پیاده روی اربعین اعزام می‌شوند

 

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، حجت‌الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در جلسه «هماهنگی اعزام روحانیون مستقر به پیاده‌روی اربعین» که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: روحانیون باید در راه ترویج و تبلیغ شعائر الهی جانفشانی کنند، همچنين یکی از افتخارات ما این است که به‌عنوان شیعه آخر زمانی که امام حسین (ع) و امام صادق (ع) درباره آن  حضرت فرموده‌اند:« اگر ما حجت زمان خود را درک کنیم تمام عمر خدمتش را خواهیم کرد»، زندگی می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه میلیون‌ها حجت خداوند که ۱۲۴ هزار پیامبر بخشی از آن بوده‌اند برای تحقق حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) فرستاده شدند، گفت: ما نیز به عنوان سربازان امام زمان (عج) باید خود را برای تحقق این حکومت آماده کنیم.

وی با بیان اینکه یک سازمان، زمانی ضربه می‌خورد که فعالیت‌هایش تنها بر اساس چارت سازمانی و اداری برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: باید از این فضا خارج شده و تلاش کنیم که گام‌های موثری در راستای تحقق حکومت جهانی امام زمان عجل الله برداریم.

حجت‌الاسلام مهدوی در ادامه با اشاره به اینکه استان گیلان نمونه‌های بسیاری از عالمان تأثيرگذار داشته و دارد، افزود: زمانی میرزا کوچک جنگلی در این لباس قیام کرد و در برابر ظلم ایستاد که ثمره زحمات او کمک به تحقق انقلاب اسلامی شد و زمانی نیز آیت‌الله بهجت در همین لباس منشاء خیرات و برکات فراوانی به عالم اسلام شد، امروز نیز  روحانيون باید در همین لباس تلاش کنند و گام‌های مؤثری بردارند تا منشاء خدمات خیر شوند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اجتماع مسلمانان در حج و یا هندو‌ها در هندوستان که تنها حدود پنج میلیون نفر در آن حضور دارند، افزود: اجتماع عظیم اربعین از شش میلیون نفر آغاز و امروز بیش از ۲۰ میلیون نفر رسیده است این تجمع عاشقانه؛ قطعاً مد نظر امام زمان عجل الله است.

مهدوی با تأکید بر اینکه ما نباید به‌عنوان مبلغان دین در این همایش جهانی کوتاهی کنیم، افزود: به همین منظور اداره کل تبلیغات استان گیلان در نظر دارد در طول ایام اربعین حسینی ۴۰ روحانی مستقر خود را که دارای ویژگی‌های فردی و اجتماعی، انگیزه و تربیت محور هستند انتخاب و برای فعاليت تبلیغاتی به پياده روي اعزام کند.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد تشکیل ستاد‌های اربعین برای تامین زیرساخت‌ها هستیم که آن‌ها نیز لازم و ضروری است، تصریح کرد: در حوزه نرم‌افزاری باید روحانیون مستقر با دو هدف ایجاد ارتباط میان روحانیون ایرانی و جوانان عراقی و عرب و برجسته کردن اقدامات محور مقاومت در این همایش حضور یابند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه روحانیون مستقر باید در طول مسیر پیاده روی اربعین به تکلیف خود در زمینه برجسته سازی اقدامات محور مقاومت با توجه به شرایط امروز جهان عمل کنند، اظهار کرد: باید در راستای وحدت امت اسلامی، ایجاد برائت از صهیونیسم و آمریکا گام‌های موثری برداشته شود.

وی به برگزاری دوره‌های دوره‌های آموزشی برای آشنایی اجمالی با محاوره و مکالمه عربی برای روحانیون مستقر اشاره و تصریح کرد: باید از ظرفیت اربعین در زمینه شبکه سازی برای جوانان مومن و انقلابی استفاده کنیم.

مهدوی در ادامه با اشاره به اعزام ۲۰۰ جوان بین ۱۷ تا ۱۸ ساله به همراه این روحانیون به همایش اربعین حسینی، افزود: از ظرفیت این جوانان نیز در این همایش استفاده می‌شود و قطعا برکات آن نصیب استان گیلان خواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار