کد خبر: ۳۱۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد

برگزاری دومین جشنواره «حبیب» در گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، از برگزاری دومین جشنواره استانی «حبیب» ویژه تولیدات رسانه ای تشکل های دینی و فعالان رسانه ای استان گیلان خبر داد و گفت: پایان دی ۱۴۰۰ آخرین مهلت ارسال آثار در چهار محور است.
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

 

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در جمع خبرنگاران، از برگزاری دومین جشنواره استانی «حبیب» ویژه تولیدات رسانه ای تشکل های دینی و فعالان رسانه ای استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: جشنواره حبیب با بهره گیری از سیره مومنین اهل رسانه همچون «حبیب نجار» که از این شخصیت در سوره آل یاسین یاد شده است، برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه امروز رسانه بیشتر از هر دوره دیگری اثرگذاری دارد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای اینکه بتواند کارکردهای اجتماعی تشکل های دینی اعم از هیئت های مذهبی و طلاب جهادی و فعالان فرهنگی و هیئت امنای مساجد و... را انعکاس دهد، اقدام به برگزاری جشنواره حبیب کرده است، زیرا فعالیت رسانه ای حضور در میدان جنگ روایت هاست.

وی برگزاری جشنواره حبیب را ابتکار سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان دانست و ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره حبیب این است که تشکل های دینی در کنار فعالیت های اجتماعی و تبلیغی، فعالیت موثر رسانه ای در فضای مجازی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، جشنواره حبیب را متاثر از دو شخصیت قرآنی و عاشورایی دانست و عنوان کرد: حبیب نجار فعال و مجاهد قرآنی و حبیب بن مظاهر شخصیت رسانه ای لشکر اباعبدالله الحسین(ع) است که در روز عاشورا مجاهدت کرد.

وی با اشاره به ارسال ۶۰۰ اثر از ۱۵۰ تشکل دینی به نخستین جشنواره استانی جبیب در گیلان، بیان کرد: امیدواریم شاهد جهش تولیدات هیئت های مذهبی و تشکل های دینی و قرآنی در جشنواره امسال باشیم.

حجت الاسلام مهدوی، با بیان اینکه جشنواره حبیب در چهار محور اصلی برگزار می شود، اضافه کرد: تعظیم شعائر دینی با هدف انعکاس عملکرد تشکل های فرهنگی، دینی و قرآنی در برگزاری مراسم مذهبی مانند محرم و صفر و اربعین و اطعام غدیر و نیمه شعبان و... نخستین محور است.

وی دومین محور جشنواره مذکور را خدمات اجتماعی تشکل های دینی و هیئت های مذهبی و موسسات قرآنی و مساجد و پایگاه های بسیج دانست و یادآور شد: کلیه خدمات اجتماعی یک تشکل دینی به ویژه در نهضت مواسات و امور خیریه بهداشت و درمان مورد توجه این جشنواره است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، جمعیت، خانواده، ازدواج آسان، به هنگام و پایدار، فرزندآوری، سبک زندگی اسلامی و تربیت نسل حسینی را محور سوم جشنواره حبیب دانست و اظهار کرد: محور سوم یکی از اولویت های گفتمانی سازمان تبلیغات اسلامی و یکی از محورهای مهم جشنواره حبیب است و لذا هنرمندان و فعالان رسانه ای می توانند در این محور شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه محور چهارم جشنواره در حوزه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مساجد و ائمه جماعت محله است، گفت: آثار ارسالی به جشنواره حبیب باید در چهار قالب مستند، فیلم کوتاه، کلیپ و نماهنگ حداقل ۲۳ دقیقه ای و در قالب های رایج ویدیویی باشد.

وی از پیش بینی امتیازات ویژه برای آثار ارسالی از شهرستان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: تولیدات در دو بخش فنی(تصویر، صدا، تدوین و کارگردانی) و محتوایی(فیلم نامه) بررسی می شود. همچنین خلاقیت در انتقال پیام، نکات برجسته و توجه به زبان محلی و مولفه های بومی در ارزیابی ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام مهدوی، پایان دی ۱۴۰۰ را آخرین مهلت ارسال آثار دانست و افزود: علاقمدان می توانند تولیدات خود را به صورت لوح فشرده به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها تحویل دهند؛ همچنین امکان بارگذاری فایل در سایت سازمان تبلیغات اسلامی و ارسال فایل به شماره ۰۹۲۰۲۳۱۷۰۱۱ وجود دارد.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی باید مربوط به دو سال اخیر باشد و امکان ارسال چندین اثر در هر بخش وجود دارد، عنوان کرد: اختتامیه جشنواره در نیمه دوم اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، از برگزاری دوره های آموزشی هنر و رسانه در راستای جشنواره حبیب خبر داد و اظهار کرد: این دوره ها که در آبان و آذر برگزار خواهد شد به آموزش تصویر و تدوین و کارگردانی و سوژه یابی جهت ارتقای کیفیت تولیدات اختصاص دارد.

حجت الاسلام مهدوی، جشنواره حبیب را زمینه ساز رشد و ارتقای بسیج رسانه ای مردمی به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و ادامه داد: جشنواره حبیب به دنبال الگوگیری از شخصیت های مجاهد رسانه ای است، زیرا دین باوران در جنگ رسانه ای باید رسانه را جدی بگیرند.

وی از رسانه های انقلابی خواست مصون از درگیری های جناحی و باندی باشند و تاکید کرد: متاسفانه تقوای رسانه ای مورد غفلت واقع شده و به واسطه همین عدم تقوا از ظرفیت رسانه ای مومنانه جهت صف آرایی مقابل دشمن مشترک اسلام و ایران بهره گیری نشده است. امروز دشمن از رسانه برای مسخ کردن هویت فردی و جمعی و دینی و سیاسی و ملی و فرهنگی و اقتصادی نهایت بهره برداری را دارد،  اما هنوز جبهه خودی به ویژه تشکل های دینی و مذهبی از ظرفیت رسانه ای در دسترس خویش برای دفاع از هویت دینی و ملی ایران استفاده نمی کند و بخش عمده ای از هنر و توانمندی رسانه ای ما در امور سطحی و کاذب با محوریت خودخواهی های شخصی و حزبی و جناحی به هدر می رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، جشنواره حبیب را نوعی جهت دهی به جامعه دینی برای آغاز مجاهدت رسانه ای و تبلیغی دانست و اضافه کرد: تشکل های دینی و مجموعه های مذهبی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نقش آفرین اصلی این هماورد رسانه ای آخرالزمانی باشند. همانگونه که شهید حسین فهمیده ها با بستن نارنجک به دور کمر خویش از هجوم دشمن جلوگیری کردند، امروز نیز جوانان و نوجوانان هیئتی باید با گوشی های موبایل خود به جنگ رسانه ای هویت سوز دشمن بروند.

وی با بیان اینکه باید از فرصت جشنواره حبیب برای فریاد زدن خطرات تهاجم فرهنگی و مسخ هویتی استفاده کنیم، یادآور شد: حجم صدمات تهاجم کرونا به مراتب کمتر از فرهنگ مهاجمی است که مقام مادری را تنزل داده و خانواده را مسخ کرده است، زیرا کرونا موجب اختلال در فضای ریه و تنفس می شود، اما ویروس غرب زدگی در عقلانیت اختلال ایجاد می کند و اصالت انسانی را از بین می برد.

حجت الاسلام مهدوی، با اشاره به افزایش آمار طلاق، تصریح کرد: جوانان در برزخ کاهش سن بلوغ و افزایش سن ازدواج هستند و جشنواره حبیب باید فراتر از مسائل سیاسی و جناحی، پژواک مطالبه جامعه به ویژه نسل جوان باشد.

ارسال نظر