کد خبر: ۳۲۶۶

رونمایی از پوستر دومین کنگره شعر ترکی غدیر

عصر امروز از پوستر دومین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر با حضور نماینده، ولی فقیه و امام جمعه تبریز رونمایی شد.
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

حجت السلام و المسلمین آل هاشم نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در این مراسم با تاکید بر اینکه باید برای پاک کردن غبار مظلومیت از چهره غدیر تلاش کنیم گفت:پیام غدیر را می‌توان با شعر به گوش دنیا رساند.
شاعران باید واقعه غدیر خم را برای مردم و حتی در ابعاد بین‌المللی برای مردم جهان به درستی تبیین و معرفی کنند.
یکی از شعرای کلاسیک آذربایجان که از اهالی این دیار، اما ساکن و متوفی در شهر کربلاست، مولانا محمد فضولی است، این شاعر به سه زبان ترکی، عربی و فارسی شعر می‌سروده که مملو از آموزه‌های دینی و عشق به خداوند، اسلام و ائمه اطهار است.
کمتر شاعری پیدا را می‌توان پیدا کرد که از حلاوت عشق علوی بهرمند نشود.
 کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر می‌تواند علاوه بر معرفی شاعران و ایجاد انگیزه، شور و نشاط معنوی برای تولید آثار فاخر و ماندگار در گستره ادبی جامعه اثرگذار باشد.
دومین کنگره بین المللی ترکی شعر غدیر می‌تواند به ترویج و اشاعه فرهنگ و اندیشه غدیر در سایه انتشار و ارائه آثار تولیدی در جامعه اسلامی بپردازد.
آقای بلاغی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی هم در این آیین، با بیان اینکه کنگره شعرترکی غدیر با حضور شاعرانی از یازده کشور در دهه امامت و ولایت در تبریز برگزار خواهد شد گفت:پیش‌بینی می‌شود علاقمندان بیش از هزار اثر را به این کنگره ارسال کنند.
 کنگره عصر شعر ترکی غدیر در کشور‌های ترکیه، آذربایجان و عراق برگزار خواهد شد.
برنامه ریزی شده عصر شعر ترکی غدیر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان برگزار شود.
حجت السلام کاملی دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تبیین و تبلیغ واقعه غدیر باید به فرهنگ عمومی و مردمی تبدیل شود و زنده نگه‌داشتن این رویداد مهم از وظایف ذاتی مسلمان است گفت:غدیر باید مثل فرهنگ عاشورا و اربعین که مردم خود را وقف امام حسین (ع) کرده اند، پررنگ شود و در این زمینه باید تلاش شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار