کد خبر: ۳۵۶۴
دبیر جامعه ایمانی مشعر استان قزوین تاکید کرد

حمایت خوب سازمان تبلیغات اسلامی از گروه‌های مردمی

دبیر جامعه ایمانی مشعر گفت: در سال‌های اخیر مسیری پیش روی سازمان تبلیغات اجرای منویات رهبری بود که در آن حمایت از گروه‌های مردمی به خوبی احساس می‌شود.
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

جلیلوند با اشاره به جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: با توجه به بیانات رهبر انقلاب درخصوص حکمرانی و گفتمان مردی و همچنین قرارگرفتن مردم به عنوان حلقه‌های میانی جامعه باید به اینکه نکته توجه داشت که بیشترین جلوه فرهنگی به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

دبیر جامعه ایمانی مشعر استان قزوین بیان کرد: عمده‌ترین وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی توجه به حلقه میانی جامعه و نداشتن تصدی‌گری است تا بتواند مسئولیت‌ها را به گروه‌های مردمی واگذار کرده و پس از واگذاری مسئولیت‌ها به حلقه‌های میانی جامعه، حمایت از این مجموعه‌ها را به عهده داشته باشد.

وی با بیان اینکه واگذاری مسئولیت‌ها به مجموعه‌های مردمی و حمایت از آن‌ها سبب اجرای منویات مقام معظم رهبری می‌شود افزود: طی یکی دوسال اخیر مسیری پیش روی سازمان تبلیغات اجرای منویات رهبری بود که در آن حمایت از گروه‌های مردمی به خوبی احساس می‌شود اگرچه نه تنها در سازمان تبلیغات بلکه در سایر سازمان‌ها نیز سرعت واگذاری امورات به مردم با توجه به مسائل اداری بسیاری کم است اما سازمان تبلیغات در این مدت توانست گام‌های مؤثری در این حوزه بردارد.

این مسئول ابراز کرد: اجرا و واگذاری طرح ستاد تطهیر که به مردم را می‌توان جزئی از اقدامات خوب سازمان تبلیغات دانست که در این راستا ارائه و اجرای طرح‌ها به عهده مردم بود که این خود شرایط مطلوبی را در استان فراهم کرد.

وی ادامه داد: احیا طرح امامین محله از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات است چنانچه خواستگاه دین و تمدن اسلامی رسیدن به امت اسلامی است و لازمه رسیدن به امت اسلامی داشتن امام است تا امام در کنار مردم بتواند در راستا حل مسائل گام بردارد، ما در این ایام شاهد آن بودیم که امامین محله تنها پیش نماز مسجد نبوده و با قرارگیری در کنار مردم به حل مسائل مردم پرداختند.

جلیلوند مطرح کرد: طبق بیانات رهبر انقلاب هیئت کانون جهاد تبیین است و چنانچه سازمان تبلیغات ارتباط تنگاتنگی با هیئات دارد باید گفت که وظیفه سازمان تبلیغات در حوزه جهاد تبیین بسیار سنگین است زیرا این سازمان باید در ابتدای کار ارکان هئیت را متوجه این امر و جزئیات جهاد تبیین کرده و برای ارکان هئیت از جمله سخنران، مداح و مسئول هیئت برنامه جامع داشته باشد.

وی افزود: از سوی دیگر ورود امامین محله به مسائل اجتماعی محلات انجام شد که در این میان انتظار ما از هیئات نیز ورود به مسائل اجتماعی و اکتفا نکردن به مسائل مناسکی است.

این مسئول با بیان اینکه هیئات باید به مسائل اجتماعی، اشتغالزایی، مالی، روانشناسی و روانشناختی مردم بپردازند عنوان کرد: خروج هیئات از اکتفا به مسائل مناسکی از جمله اقداماتی بود که طی یکسال اخیر انجام شد که در این میان ما شاهد آن بودیم که تبلیغات تنها وجه تبلیغ صرف نبوده و مسائل قرآنی رویکردهای اجتماعی داشتند که لازم است این مسیر ادامه‌دار شود.

وی در پایان بازخورد عملکرد هیئات و مجموعه‌های فرهنگی در ایام کرونا را اقدامی مطلوب دانست و گفت: سازمان تبلیغات با تقویت ارکان محلی و حرکت در مسیر اجتماعی می‌تواند در حوزه جهاد تبیین بسیار اثرگذار باشد که در این میان همواره پررنگ نقش مردم که صاحبان اصلی انقلاب و حکومت هستند بسیار حائز اهمیت است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار