کد خبر: ۳۶۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس:

تربیت دینی کودک، جامعه را به سمت شکوفایی سوق می‌دهد

حجت الاسلام قانع - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس- در کارگاه یکروزه "تربیت مربی خردورزی کودک " گفت: آینده هر جامعه بستگی به شکل گیری شخصیت کودکان در آموزه‌های دینی و اخلاقی آن جامعه دارد چرا که تربیت کودکان در قالب‌های دینی می‌تواند جامعه را به سمت خودباوری و شکوفایی سوق دهد.
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس ، حجت الاسلام حسن قانع درکارگاه مقدماتی تربیت مربی خردورزی کودک که در محل سالن اجتماعات فرهنگی آموزشی هدایت با حضور 40 نفر از مربیان و معلمان دبستان و پیش دبستان فرهیخته شیراز برگزار شد گفت: خداوند متعال در سوره فرقان یکی از ویژگی‌های بندگان راستین را توجه خاص به تربیت فرزند و خانواده می‌داند .

وی افزود: وظیفه یک مربی کودک فقط نگهداری و پرستاری از کودک نیست بلکه مربی باید به همه جوانب پرورش جسمی و معنوی کودک توجه کند. او باید زمینه های لازم برای شکوفایی استعدادهای بچه ها را فراهم کرده و از طریق آموزش مناسب ، مهارت ها، ارزش‌ها و اصول اخلاقی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی را به آنها انتقال دهد.

وی تاکید کرد : مربی مهدکودک باید بتواند به خوبی با بچه ها ارتباط برقرار کرده، برنامه ها و کلاس های مختلف را مدیریت و به درستی با رفتارهای نامناسب و چالشی آنها برخورد کند. همچنین باید صبور، مهربان و خوش اخلاق باشد.

حجت الاسلام قانع مسئله خردورزی در کودکان را مهم دانست و افزود : کودک باید قدرت تصمیم گیری داشته و خودش مسیر صحیح را انتخاب کند ، وظیفه ما ترسیم نقشه راه مناسب برای این عزیزان است . باید با راهنمایی و انتقال آموزهای دینی با استفاده از علوم و نوآوری‌های جدید، قالبی مناسب برای شکل گیری شخصیت کودکان بسازیم.

این کارگاه یکروزه به استادی حجت الاسلام محمد علی زینعلی، پژوهشگر حوزه تربیت ، به همت اداره کل تبلیغات اسلامی فارس و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و ستاد تبلیغی - فرهنگی سلمان فارسی در شیراز برگزار شد .  

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار