کد خبر: ۳۷۲۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان:

روحانیان مناطق محروم لارستان با ۱.۵ میلیون تومان حقوق ماهيانه؛ اقدامات جهادی دارند

حجت الاسلام مهدی اقبالی گفت: روحانیان مستقر در روستاها و مناطق محروم با حقوق ماهیانه ۱ تا ۱٫۵ میلیون با شرایط سخت در حال اقدامات جهادی هستند.
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

روحانیان در مناطق محروم لارستان با ماهیانه ۱.۵ میلیونی اقدامات جهادی میکنند؛ بودجه فرهنگی مان ۸ میلیون بوده اما اقدامات زیادی داشته ایم

به گزارش روابط عمومي نهضت،  حجت الاسلام مهدی اقبالی رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان با بیان اینکه روحانی مستقر در روستا‌ها و مناطق محروم با حقوق ماهیانه ۱ تا ۱٫۵ میلیون با شرایط سخت در حال اقدامات جهادی هستند اظهار داشت: ۵ خانه نیمه تمام عالم و وعده ساخت ۲۰ خانه از سوی بنیاد برکت  از مشکلات موجود در حوزه فعالیت‌های اداره تبلیغات لارستان است اين در حالي است كه اين اداره تبليغات فعاليت‌هاي تقريبي را به طور جدي پي گيري مي كند.

 حجت الاسلام مهدی اقبالی  با بیان اینکه روحانیون مستقر در مناطق با کمترین حقوق و مزایا و با سخت‌ترین شرایط در حال فعالیت هستند اظهار داشت: تبلیغ و اطلاع رسانی از جمله ابزار‌های اصلی فعالیت  فرهنگي به شمار مي رود. همچنين در دهه هفتاد رهبر معظم انقلاب مقوله تهاجم فرهنگی را مطرح كردند  و وظایفی هم بر عهده سازمان تبلیغات اسلامي  قرار دادند و بر این اساس باید گفت سازمان تبلیغات با اطلاع رسانی، تبلیغ و روشنگری و با فصل الخطاب قرار دادن سخنان رهبری در این خصوص اقدام كند.

وی افزود: در حدود ۲ سال و ۳ ماه است که در سازمان تبلیغات در میان مردم در منطقه لارستان فعاليت مي كنم و در اين زمان اقدامات زیادی انجام شده و  موفقیت‌های قابل توجهی به دست آمده است.

اقبالی با تشکر از تلاش مسئولان در همکاری با اداره تبلیغات لارستان به ۵ شاخه فعالیت این اداره اشاره و اذعان كرد: هیات مذهبی، کانون مداحان، خانه قرآنی، شبکه تبلیغ و مدرسه صدرا به عنوان ۵ شاخه اصلی فعالیت اداره تبلیغات لارستان به شمار می‌آیند.  

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان بیان داشت: در ابتدای ورود ما به سازمان تبلیغات در لارستان  ۳۰ هیئت مذهبی در سامانه هیئت (طوبی) ثبت شدند  این در حالی است که امروز ۸۰ هیئت ثبت شده لارستان در این سامانه وجود دارند اما  متاسفانه برخی هیئات مذهبی  ديگر كه فعال هستند و درخواست ثبت نام در سامانه طوبی را دارند هنوز موفق نشدند در اين سامانه ثبت نام كنند.

اقبالی به بحث کانون مداحان و برگزاری کلاس‌های مختلف در این خصوص اشاره و تصريح كرد:  اطلاع رسانی نیز برای مداحان شهرستان انجام می‌شداما اخیرا بدین منظور کارت‌های شناسایی برای مداحان تهیه شده و بر آن هستیم که کارت شناسایی اعضای شورای هر هيئت (رئیس و ۴ نفر از اعضای هیئت) نیز آماده شود.

وی در مورد خانه‌ها و موسسات قرآنی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸ خانه قرآنی و ۲ موسسه قرآنی در رده‌های سنی مختلف در لارستان حال فعالیت هستند و اخیرا نیز هیئت اندیشه ورز قرآنی به همت ۵ نفر از بانوان شهرستان تشکیل شده که با تاکید سازمان تبلیغات اسلامی فارس بوده تا بتوان اقدامات منسجم قرآنی در شهرستان را در دستور کار قرار داد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان  در بخش دیگری از سخنان خود به شبکه تبلیغ (روحانیون مستقر و موسمی) سازمان تبلیغات اشاره كرد و افزود: در لارستان ۱۵ روحانی مستقر فعاليت مي‌كنند که بیشترین آمار روحانی مستقر در فارس را به خود اختصاص داده‌اند و هیچ شهرستانی بیش از ۱۰ روحانی مستفر در فارس ندارد.

وی گفت: روحانیان مستفر در روستا‌ها و مناطق محروم با حقوق ماهیانه ۱ تا ۱٫۵ میلیون  تومان و با سخت‌ترین شرایط و به صورت جهادی فعالیت می‌کنند و هر جا روحانی در منطقه مستفر بوده آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش یافته است همچنين اگر مردم فشار‌ها و مشکلاتی  را که روحانی در شرایط سخت تحمل می‌کنند  در نظر بگیرند و با آنها آشنا شوند بسیاری تصورات اشتباه برطرف می‌شود.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان، ایام فاطمیه و ماه محرم بیش از ۱۰۰ روحانی به مناطق مختلف لارستان اعزامش شدند و این حاصل تلاش سازمان تبلیغات است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان با بیان اینکه سازمان تبلیغات با اعتبار کمی که دارد یکی از مردمی‌ترین نهاد‌های خدمت گذاراست عنوان داشت: در استان فارس در ۵ شهرستان مدارس صدرا  در حال فعالیت هستند و در لارستان نیز مدارس دخترانه و پسرانه با بیش از ۱۱۰ دانش آموز زیر نظر سازمان تبلیغات در حال تحصیل هستند و رتبه‌های خوبی نیز در کنکور  کسب كرده‌اند.


اقبالی  بیان داشت: دغدغه‌های زیادی در زمینه تبلیغی داریم و ارتباط وثيقي نیز با اهل سنت محترم منطقه برقرار كرديم و مشکلات موجود را پیگیری می‌نماییم و بر همین اساس در ماه مبارک رمضان با حضور مدیر کل ادیان و مذاهب  سازمان تبليغات اسلامي در اوز نشست مشترک بسيار خوبی در خصوص مسائل کشور برگزار شد و بازخورد خوبی داشته است.

این مقام مسئول اظهار داشت:‌ با ارتباط خوبی که با اهل سنت منطقه داریم اجازه نخواهیم داد هيچ قشري وحدت منطقه را که مدیون حضرت آیت الله آیت اللهی  و مرحوم سید مجتبی موسوی لاری است به هم بزند و تاکنون نیز اجازه نداده ایم مشکلی پیش بیاید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان  در بخش دیگری از سخنان خود به  دو افتخار لارستان در مهرواره محله همدل (سال ۱۳۹۹)  و مهرواره اوج (۱۴۰۰) اشاره كرد و بيان داشت: در این دو جشنواره اداره تبلیغات لارستان در بین بهترین ادارات کشور قرار گرفته و از آن تقدیر به عمل آمد، اما متاسفانه  انعکاس خوبی در شهرستان به موضوع داده نشد چرا که از جنبه نیروی انسانی با ضعف مواجه هستیم و تنها دو کارشناس اقدامات  اين اداره را انجام مي‌دهند.

وی ادامه داد: ۵ خانه نیمه تمام عالم در سطح لارستان وجود دارد که نیازمند اتمام هستند و چه بسا تاخیر در آن موجب فرسودگی و صرف هزینه‌های بیشتری در آینده باشد و لذا خواستار حمایت مسئولان هستیم.

اقبالی درپايان سخنان خود  خاطرنشان كرد:  در سفر مدیرعامل بنیاد برکت قرار شد که ۲۰ خانه عالِم  در اين شهرستان ساخته شود اما هنوز هیچ خبری نشده است لذا از مسئولان درخواست دارم که این موضوع را نیز در دستور کار قرار دهند.



ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار