کد خبر: ۳۷۶۸

تشریح برنامه‌های دهه ولایت در شهرستان گناباد 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد برنامه‌های دهه ولایت در این شهرستان را تشریح کرد .
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان، حجت‌الاسلام عباسعلی فاطمی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی با موضوع برنامه ریزی جهت دهه ولایت و امامت و اعیاد قربان و غدیر  اظهار داشت: در این جلسه که با حضور مسولان شهرستان و متولیان امر فرهنگ برگزار شد مقرر شد هشت همایش پیاده روی به مناسبت هفته ولایت در گناباد برگزار شود.
وی به تدوین پویش‌های مختلف اشاره کرد و از برگزاری دوره ضمن خدمت غدیرشناسی ویژه فرهنگی‌ها توسط آموزش و پرورش به همین مناسبت خبر داد.
حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه جشن‌های کاروان شادی با اجرای سرود و خطبه خوانی در ایام عید ولایت، اجرا خواهد شد، افزود: مقرر شد برگزاری جشن و فضاسازی و محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه توسط اوقات و امور خیریه نیز صورت پذیرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد همچنین گفت: برگزاری ستاد عید غدیر درسپاه و برپایی ایستگاه صلواتی و پایگاه‌های مقاومت جشن‌های ولایت با همکاری مساجد نیز از اولویت‌های اجرایی این مهم است.
وی به تشکیل ستاد مردمی با محوریت مسجد الغدیر به همراه پیگیری و مشارکت در فضا سازی و همچنین راه اندازی نمایشگاه محصولات غدیر در محل مسجد الغدیر اشاره داشت و گفت: علاوه بر کاروان‌های شادی، بازسازی واقعه غدیر نیز در مسیر گناباد  کاخک برگزار می‌شود.
حجت الاسلام فاطمی به تبیین خطبه غدیر در مساجد واحیای سنت اطعام غدیر، اشاره کرد و افزود: نماز عید قربان توسط هیات امنای مسجد انجام شود.
وی با اشاره به تشکیل ستاد‌های فردی در بخشداری‌ها و  مجموعه‌های مردمی، ادامه داد: اجرای گفتمان علوی ویژه مسئولان ادارات با موضوع  سبک مدیریتی امیرالمومنین علیه السلام توسط فرماندار در دهه ولایت برگزار می‌شود.
حجت الاسلام فاطمی از برپایی جشن‌های خیابانی توسط  موسسه شهید اسماعیل زاده وهمکاری همه اعضا در رابطه با امکانات و، اجرای کودک، روایتگری غدیر، نورافشانی، مداحی و تئاتر خبر داد.  
 وی، همچنین به برگزاری مسابقه عید غدیر ویژه خانواده‌های شهدا، یادواره شهدای سادات توسط بنیاد شهید و برگزاری جلسه اخلاق  با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی  و برنامه کوه نوردی اشاره کرد.
فاطمی به برگزاری مراسمات متنوع از جمله مسابقه کتابخوانی با مشارکت اداره کتابخانه ها، برنامه فضا آرایی محلات انجام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: همایش بزرگ دهه نودی‌ها توسط اداره کتابخانه‌ها و مسابقه کتابخوانی نیز انجام خواهد شد.  
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد برگزاری شب شعر، تئاتر و پیگیری جنگ شادی را از برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد عنوان کرد.
وی در پایان به برپایی جشن، کرسی‌های تلاوت قرآن در دانشگاه‌ها اشاره و تصریح کرد:  برگزاری پویش علی کوچولوها  توسط فرمانداری، اجرای فعالیت خاص در فضای مجازی، اجرای کاروان کتاب علوی، برگزاری جشن در پارک‌ها و برنامه‌های شاد و انجام ارزیابی از برنامه‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار