کد خبر: ۳۷۹۹
فرمانده مرکز بسیج سازمان تبلیغات اسلامی:

مهم‌ترین مأموریت بسیج سازمان تحقق «جهاد تبیین» است

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری، فرمانده بسیج سازمان تبلیغات اسلامی، از تحقق «جهاد تبیین» به عنوان مهم‌ترین مأموریت بسیج سازمان تبلیغات اسلامی یاد کرد.
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

مهم‌ترین مأموریت بسیج سازمان تحقق «جهاد تبیین» استبه گزارش نهضت؛ حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری - فرمانده مرکز بسیج سازمان تبلیغات اسلامی - در گفتگو با خبرنگار نهضت،  «سازمان تبلبغات اسلامی» را مولود انقلاب اسلامی عنوان کرد و با اشاره به تأسیس این سازمان با دستور حضرت امام (ره) در دهه اول انقلاب گفت: انقلاب اسلامی از بدو تولد خود دارای اقتضائاتی بود که این اقتضائات می‌طلبید  نهادی متناسب با نهضت و انقلابی که مبتنی بر شاخصه‌های اسلام نابی که حضرت امام پرچمدار آن بود ایجاد شود به گونه‌ای که قابلیت طراحی الگوی های فرهنگی را داشته باشد لذا جمعی از فضلا و اندیشمندان صدر انقلاب دور هم جمع شدند و در نهایت تشکیلاتی به نام «سازمان تبلیغات اسلامی» را تأسیس کردند.

وی با اشاره به وقوع جنگ تحمیلی در دهه 60 افزود: در دهه 60 کشور درگیر دفاع مقدس بود لذا سازمان تبلیغات اسلامی نیز در آن دوره، بیشترین مأموریت خود را مبتنی بر حمایت از جبهه‌های جنگ تعریف کرد و الحمدالله نقش بسزایی هم در حوزه تبلیغی در دفاع مقدس ایفا کرد.  در زمان جنگ تحمیلی؛ قائم مقام تبلیغات جبهه و جنگ را  شهید شیرازی برعهده داشت که ایشان قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بود. لذا این مسئولیت نشان از پیوند سازمان تبلیغات اسلامی و نیاز آن روز انقلاب اسلامی است.

فرمانده مرکز بسیج سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: امروز هم سازمان تبلیغات اسلامی عهده دار «جهاد تبیین» است چرا که اولویت کاری برای سازمان تبلیغات اسلامی توجه به «مسائل روز انقلاب اسلامی» است.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به فعالیت عمده بسیج سازمان تبلیغات اسلامی در حال حاضر گفت: هویت بسیج سازمان تبلیغات اسلامی، هویتی جدا از سازمان تبلیغات اسلامی نیست چرا که خود سازمان تبلیغات اسلامی، تمام قدم یک سازمان بسیجی است که در راستای تحقق اندیشه‌های حضرت امام (ره) و حضرت آقا قدم برمی دارد. لذا بسیج سازمان تبلیغات اسلامی نیز نقش مکملی دارد و ما هم، مأموریت‌های خودمان را در بسیج بر اساس مساله های انقلاب اسلامی تعریف می‌کنیم ودر حال حاضر نیز، اولویت ما همان اولویت حضرت آقا و ریاست سازمان که همانا «بحث جهاد تبیین» است خواهد بود و از این رو، تلاش می کنیم تا تمامی ظرفیت‌های بسیج سازمان نیز درخدمت این مأموریت قرار بگیرد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار