کد خبر: ۴۷۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس:

در عرصه تحقق «وحدت ایمانی» نیازمند، «خودآگاهی اجتماعی» هستیم

حجت الاسلام قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در جمع علمای اهل سنت و شیعه فارس : ما در یک جامعه با هدف های مشترک و نگاه های تمدنی زندگی می کنیم، آنچه که نیاز ما را برطرف می کند مصون سازی داخلی و برنامه ریزی برای تقابل با تمدن غربی است.
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس ، حجت الاسلام حسن قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، در گردهمایی علمای اهل سنت و شیعه استان فارس که در شهرستان لار برگزار شد اظهار داشت : در عرصه تحقق وحدت ایمانی نیازمند یک خودآگاهی اجتماعی هستیم .

وی افزود : زمانی که به یک مرحله از خودآگاهی فردی و اجتماعی دست پیدا کردیم  ، عملا می توانیم مولفه های جامعه پذیری را در خودمان محقق کنیم .

وی تصریح کرد : مقام معظم رهبری در ترسیم جایگاه اسلام در زمان کنونی، مسئله را بر تقابل تمدن اسلام و تمدن استکباری متمرکز می کنند  و از دیدگاه حضرت امام و تعبیر ایشان « اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی ».

حجت الاسلام و المسلمین قانع افزود : اگر بر این نگاه مسلط شویم و اشراف پیدا کنیم و خودمان را در این سطح از خودآگاهی قرار دهیم، هر چقدر بالاتر برویم اختلافات ریزتر و جزئی تر خواهد شد ، اما هر چقدر در سطوح پایین حرکت کنیم اختلافات به شدت خود را نشان می دهند؛ بنابراین، این خودآگاهی لازمه یک حرکت وحدت آفرین است.

وی با اشاره به دعوت قرآن به صبر اظهار داشت : ما نیازمند صبر استراتژیک و صبر انقلابی هستیم ، یا به عبارت دیگر صبر هم نشینی ، این صبر همان طور که درباره حُسن همجواری نسبت به همسایه مورد اشاره قرار گرفته است، نسبت به همجواری مذاهب مختلف نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیفات اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد : ما می توانیم در دو محور اساسی ، یعنی رویکرد حل مسائل اجتماعی ، فرهنگی و آسیب های اخلاقی و همچنین در ایجاد ارتباط علمی و دینی قدم های رو به جلویی را برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع تصریح کرد : ما الآن در یک جامعه اسلامی با هدف های مشترک و نگاه های تمدنی زندگی می کنیم ، آنچه که نیاز ما را برطرف می کند مصون سازی داخلی و برنامه ریزی برای تقابل با تمدن غربی است.

وی اظهار داشت : نقش آفرینی ویژه جامعه تمدنی اسلام در جنگ ترکیبی ای که مقام معظم رهبری فرمودند نقش بسیار مهمی دارد ؛ بنابراین، از علما و برادران اهل سنت و شیعه تقاضا می کنیم که در حوزه جنگ ترکیبی و شاخه جنگ شناختی ، رویکرد فعالانه اتخاذ کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار