کد خبر: ۵۲۷۳
استاد حوزه علمیه قم:

جهاد تبیین مانع از تحریف عاشورا می‌شود

استاد حوزه علمیه قم در سفر به استان اردبیل در جمع عزاداران دهه دوم محرم گفت: جهاد تبیین مانع از تحریف نهضت سيدالشهدا شد.
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲

به گزارش روابط عمومی نهضت، حجت‌الاسلام بهنام ملک‌زاده در مراسم عزاداری دهه دوم محرم در اردبيل اظهار کرد: خون سيدالشهدا ظلم ظالمان و تعدی متجاوزان را برملا کرد تا در طول تاریخ حقانیت امام حسین (ع) و شقاوت جبهه باطل به خوبی روشن شود.

وی پيام آشکار خون سيدالشهدا را احياي جامعه در حال احتضار اعلام و خاطرنشان کرد: بعد از قیام سيدالشهدا قیام‌های متعددی نظير قیام مردم مدینه، توابین، مختار، زید و .‌.. رخ داد تا حاکمیت بنی‌امیه متزلزل‌تر از گذشته شود.

کارشناس مسائل دینی حاکمان ظلم و جور را اهل فساد، خیانت در امانت و پشت کردن به آزادگی و حریت عنوان کرد و گفت: قوم ظالم حاضر در کربلا حرکتی را انجام دادند که حتی ارزش‌های انسانی لطمه و صدمه دید.

ملک‌زاده افزود: امام سجاد(ع) با دعاهای خود، حضرت زینب با خطبه‌های بی‌نظیر در شام و کوفه و ام‌البنین با مرثیه سیاسی خود در حقیقت پرده از چهره نفاق و ظلم یزیدیان برداشت تا در حقیقت به جهاد تبيين ارزشمند دست بزند.

وی ادامه داد: فضیلتی که اهل بیت (ع) به آن شهره هستند علم، حلم، سخاوت، بلاغت، دلاوری و محبت است که در سیره امام حسین(ع) نمودی حقیقی يافته است. 

حجت الاسلام ملک‌زاده بيان کرد: در کنار مجاهدت ظاهری اگر مجاهدت فکری و اقناعی نباشد حقیقت به درستي روایت نخواهد شد و دشمن فتح و حماسه را تحریف خواهد کرد.

وی ضرورت تبيين درست و واقع‌بینانه پيام عاشورا را به همت خواص يادآور شد و بيان کرد: انقلاب اسلامی ادامه نهضت عاشوراست و بهتر است استدلال و روشنگری‌ها به درستي انجام شده و در سنگر جهاد تبيين به درستي عمل کنیم.

در اين مراسم ، همراه با مداحی و شعرخوانی ، حاضران در سوگ سيدالشهداء و شهدای نينوا اشک ماتم ریختند.

ارسال نظر