کد خبر: ۵۹۴۰
با مشاركت اداره كل تبليغات اسلامي مركزي انجام مي‌شود؛

استقرار ۵۰ موکب استان مرکزی در شهر‌های کربلا، نجف و کاظمین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از استقرار ۵۰ موکب اين استان در شهر‌های کربلا، نجف و کاظمین با مشاركت اداره كل تبليغات اسلامي اين استان خبر داد.
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در خصوص فعالیت هیئات استان مرکزی در اربعین حسینی  اظهار کرد: طبق روال هرساله موکب‌ داران استان با هماهنگي و مشاركت اداره تبليغات اسلامي خدمت رساني به زائران عتبات عالیات را در دستور کار قرار داده و از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: موکب داران و هیات‌های مذهبی هم در داخل استان، هم در مرز‌ها و هم در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین خدمات‌دهی به زائران حسینی را بر عهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از استقرار 50 موکب در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین خبر داد و گفت: در شهر مهران نیز دو موکب  و در شهرهای اراک و ساوه و در مسیر زائران حسینی نیز 20 موکب از استان مستقر شده‌اند.

عباسی بیان کرد:  مراسم پیاده روی اربعین حسینی در استان نیز در 20 مسیر پیش بینی شده است و در این مسیر عزیزانی که توفیق سفر به کشور عراق را نداشتند در عزاداری ایام اربعین شرکت خواهند کرد.

به گفته وی پیاده روی در شهرستان اراک از میدان فراهان ساعت ۸ صبح روز اربعین آغاز  و با نماز ظهر اجتماع شکل گرفته و پس از نماز قرائت زیارت اربعین انجام خواهد شد.

گفتني است ۹ هزار و ۸۶۷ زائر از استان مرکزی  توسط ۳۰۳ دستگاه اتوبوس از استان مرکزی به مرز مهران اعزام شده‌اند. 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار