کد خبر: ۶۰۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی؛

اداره کل تبلیغات استان مرکزی بیش از ۴۰۰ خواهر فعال فرهنگی را تریبت کرده است

حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی گفت: اداره کل تبلیغات استان مرکزی ۴۰۰ خواهر فعال فرهنگی را تریبت کرده است که ظرفیت این افراد می‌تواند در اختیار نهادهای فرهنگی شهر اراک قرار گیرد.
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل گفت: جای خالی پاتوق های فرهنگی و معنوی در هسته مرکزی شهر کاملا محسوس است. مدیریت شهری در اراک نیاز به فکر، ایده و روحیه جهادی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به لحاظ شبکه فعالان فرهنگی ظرفیت فوق العاده‌ای دارد. ساختار این نهاد به تدبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب به شیوه‌ای طراحی شده است که نمونه دقیقی از ارتباط تشکل‌های مردمی با نظام حاکمیتی است.

حجت‌الاسلام عباسی گفت: استان مرکزی دارای پنج هزار طلبه خواهر و برادر است که حدود ۲ هزار نفر از آنها را خواهران طلبه تشکیل می‌دهند و این ظرفیت حوزه‌های علمیه خصوصاً در بخش بانوان قابل سرمایه گذاری است. قطعاً شورای شهر اراک به‌عنوان سیاستگذار مدیریت شهری می‌تواند در مورد فعال کردن این ظرفیت ویژه تدبیر کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: خوشبختانه استان مرکزی از جنبه تعدد هیئت‌های مذهبی به لحاظ کمی وضعیت خوبی دارد و قابلیت رشد و ارتقا بیشتر را نیز داراست. در شهرستان اراک ۶۰۰ هیئت ثبت شده وجود دارد و مدیریت شهری اراک می‌تواند روی ۶۰۰ گروه مردم پایه مؤمنی حساب کند که تأثیرگذاری فرهنگی اجتماعی ویژه‌ای دارند و وقتی بحث اعتقادت مطرح می‌شود در میدان حضور دارند و پای کار ارزشهای اسلامی و انقلابی می‌ایستند.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات استان مرکزی ۴۰۰ خواهر فعال فرهنگی را تریبت کرده است، گفت: ظرفیت این فعالان فرهنگی می‌تواند در اختیار نهادهای فرهنگی شهر اراک قرار گیرد و اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی آمادگی دارد حلقه وصل این فعالان فرهنگی با نهادهای مختلف باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: زیر ساخت معنوی هسته مرکزی شهر اراک مناسب نیست و همتی از سوی مسئولان فرهنگی شهر هم برای رفع این نقص وجود ندارد. متأسفانه حمایتی هم در تقویت این زیر ساخت‌ها در هسته مرکزی شهر انجام نشده است. اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی آمادگی همکاری و مشارکت با شورای شهر اراک را دارد که پاتوق‌های معنوی و فرهنگی برای بانوان، جوانان و نوجوان در هسته مرکزی شهر اراک شکل بگیرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار