کد خبر: ۶۱۹
به همت انتشارات امیرکبیر؛

کتاب «سرگشته راه حق» برای دوازدهمین بار تجدید چاپ شد

کتاب «سرگشته راه حق» نوشته «نیکوس کازانتزاکیس» و ترجمۀ «منیر جزنی» برای دوازدهمین بار تجدید چاپ شد.
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب «سرگشته راه حق» نوشته « نیکوس کازانتزاکیس»شرح زندگی قدیس فرانسوی و بنیان‌گذار فرقه‌ مسیحی « فرانسیسکن‌ها» است. فرانسوا ‌تک‌فرزند خانواده‌ای بسیار ثروتمند و فردی خوش‌گذران است. تا آنکه روزی ناگهان صدای خدا را حس می‌کند. از تمام ثروت و مقام خود دست می‌کشد و به راه دیگری می‌پیوندد. راهی که او را به بی‌نیازی از دنیا و دل‌بریدن از خویشان می‎رساند. فرانسوا سختی‌های زیادی در این راه می‌کشد و مریدان بسیاری می‌یابد.

داستان سرگشته راه حق از زبان برادر « لئون» روایت می‌شود. او در پی اتفاقاتی تلنگری عمیق به فرانسوا می‌زند و تا پایان داستان نیز نزد او می‌ماند. او خود نیز در جستجوی حقیقت و پروردگار است و به‌عنوان شخصی ساده و نجیب شناخته می‌شود. برخورد این دو به این شکل بود که روزی لئون گرسنه و خسته به شهر« اسیز» قدم می‌گذارد. او به دنبال غذا است و از همه کمک می‌خواهد اما کسی به او توجه نمی‌کند. در آخر کسی به او می‌گوید فرانسوا کسی است که می‌تواند به او کمک کند و این دیدار سرنوشت آن‌ها را به یکدیگر گره می‌زند.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

« ذهن مدام سخن می‌گوید، پرسش و تعمق می‌کند. اما قلب حرف نمی‌زند، پرسش نمی‌کند و چندان تعمقی هم نمی‌کند. او بسوی خدا می‌رود و بی‌آنکه کلمه‌‌ای بگوید خود را تسلیم می‌کند. ذهن وکیل مدافع شیطان است و اما قلب خدمتگزار خداست»

«سرگشته راه حق» با ترجمه منیر جزنی، در ۳۵۱ صفحه، به قیمت ۱۱۰هزار تومان از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر و روانۀ بازار کتاب شده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار