کد خبر: ۶۵۰۳
رییس اداره تبلیغات شهرستان اراک؛

ضرورت حفظ وحدت بین مسلمانان و بیداری و هوشیاری آن‌ها در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام

حجت الاسلام اختری با تبریک فرارسدن هفته وحدت گفت: حفظ وحدت بین مسلمانان و بیداری و هوشیاری آن‌ها در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام ضروری است.
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام رسول اختری رییس اداره تبلیغات شهرستان اراک با تبریک هفته وحدت گفت: مسلمانها برادر یکدیگرند و هفته وحدت از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول ، پیام بسیار خوبی برای تمام جهان اسلام دارد و جهان اسلام از این هفته باید استفاده بزرگی کند و بیدار شود و متوجه حرکات مرموزانه دشمنان اسلام شود زیرا امروز دشمن در تلاش هست که بین مسلمانها تفرقه بیندازد.

حجت الاسلام اختری در ادامه افزود: پروردگار جهانیان، اسلام را به عنوان دین وحدت، همدلی و همبستگی معرفی می‌کند، بزرگترین ابزار و سلاح دشمنان این دین مبین نیز از ابتدای آغاز رسالت پیامبر(ص) تاکنون، تفرقه‌افکنی بوده است در حالی که مسلمانان می‌توانند با تکیه بر مشترکات بسیاری که دارند در برابر این دسیسه ها، صف واحدی را تشکیل دهند.

حجت الاسلام اختری اضافه کرد: همواره حفظ وحدت و همدلی میان مسلمانان، مورد تاکید امام خمینی(ره) ورهبر معظم انقلاب بوده است به طوری که از رهبر انقلاب گرفته تا همه مسولان پیوسته تأکید دارند که وحدت میان مسلمانان، باید ایجاد و عوامل تفرقه خشکانده شود. با توجه به تفرقه افکنی‌های دشمنان اسلام، بیشتر علمای سنی و شیعه بر وحدت اسلامی تأکید کرده اند.

وی همچنین افزود: منظور از وحدت شيعه و سني، کنار گذاشتن مسائل اختلافي و تکيه بر مشترکات و مبنا قراردادن آنها در تعامل با يکديگر و درمسائل مربوط به جهان اسلام و صحنه بين المللي است. به گونه اي که مسلمانان فارغ از اختلافات و با پرهيز از تفرقه در مسائل جهان اسلام همسو و هم جهت حرکت کنند. 

حجت الاسلام اختری درپایان گفت: با هر نوع جهان بینی که به اهمیت وحدت بین اقشار مختلف جامعه نگاه کنیم، نتیجه می گیریم تا وحدت و یکپارچگی بین آحاد مختلف مردم وجود دارد، دشمنان با هیچ حربه و نیرنگی نمی توانند به خواسته های شوم خود برسند و هرگاه تخم نفاق و جدایی از درون جامعه گذاشته شود، بین مردم اختلاف نظرها به تغییر دیدها بدل شده و اینجاست که راه برای نفوذ دشمنان باز می شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار