کد خبر: ۷۳۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

موضوع جمعیت باید به ادبیات واحد و گفتمان جامعه تبدیل شود

حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی گفت:معتقدیم سیاست جمعیت با افزایش نسل اتفاق نخواهد افتاد بلکه موضوع جمعیت باید به ادبیات واحد و گفتمان جامعه تبدیل شود،
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین،حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در نشست ستاد مردمی مکتب سلیمانی که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ۹ دی روز بصیرت، ۱۲ دی سالروز علامه مصباح، ۱۳ دی سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، ۱۶ دی شهادت حضرت زهرا (س) و ۱۹ دی سالروز قیام مردم قم است و رهبری تأکید داشتند که برنامه‌های این دهه به‌صورت مردمی برگزار شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اخیراً توصیه داشتند مراسم و بزرگداشت‌ها مردمی پیش رود که این امر به ۲ صورت حاکمیتی و جریان مردمی ممکن خواهد بود و اگر به این مسئله توجه نکنیم دچار خطای جدی و راهبردی خواهیم شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: درعین‌حال که دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند برنامه‌های مردمی نیز برگزار خواهد شد. در ستاد مردمی مکتب سلیمانی در تلاش هستیم با فعال‌سازی حلقه‌های میانی، جریان مردمی را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم مسئله شهادت‌ حضرت‌زهرا (س) پررنگ‌تر از دیگر مناسبت‌ها دیده شود و بر تمام آن‌ها حاکم باشد البته در این میان به دیگر مناسبت‌ها نیز توجه خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام زهرایی اشاره کرد: برای این دهه شعار «ذکر یا فاطمه سربند سلیمانی‌هاست» انتخاب‌شده است و از خلاقیت‌های مردمی استفاده خواهیم کرد؛ حوزه گفتمانی ما در این دهه معطوف به حوزه بصیرتی خواهد بود و البته گفتمان ویژه‌ای با عنوان «نقش محوری مادر» را کلید خواهیم زد چراکه مادران نقش بسزایی در برنامه جمعیتی خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از سال ۹۰ به موضوع جمعیت پرداختند و همواره از آن سخن گفته‌اند. در حال حاضر دچار بحران در حوزه جمعیت هستیم با پررنگ کردن نقش محوری مادر به مسئله جمعیت خواهیم پرداخت و این شروعی است تا در سال آینده به نقش محوری مادر در گفتمان اصیل انقلاب اسلامی بپردازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: ستاد مردمی مکتب سلیمانی حدود ۱۰۰ جلسه با گروه‌های مردمی داشته است و از آنان یک سؤال پرسیده که شما دوست دارید در روز بزرگداشت حاج قاسم چه کار انجام دهید و چه برنامه‌ای داشته باشیم جذاب و موثرتر است؟ در جمع‌بندی پاسخ‌ها ۴۵ عنوان را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و قرار است پیشنهادهای مردمی را توسط خود آنان اجرایی کنیم دستگاه‌های حاکمیتی هم به‌عنوان هادی و حامی کنار مردم قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: خلاقیت‌های مردمی جمع‌آوری‌شده است و مجموعه‌های مردمی نیز آن را اجرایی خواهند کرد البته سپاه، ارتش، بنیاد شهید و آموزش‌وپرورش نیز برنامه‌هایی را در این دهه اجرایی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام زهرایی گفت: در حال تهیه بسته جمعیت هستیم، معتقدیم سیاست جمعیت با افزایش نسل اتفاق نخواهد افتاد بلکه موضوع جمعیت باید به ادبیات واحد و گفتمان جامعه تبدیل شود، اگر همه مردم دغدغه این موضوع را پیدا کنند می‌توانیم بگوییم گفتمان‌سازی درستی در حوزه جمعیت انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین مطرح کرد: «هر هیئت یک حسینیه کودک» اولین قدم در راستای «شهر دوستدار مادر و فرزند» بوده است با این اقدام مادر و کودک هر دو از امور معنوی بهره‌مند خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در موضوع جمعیت باید دغدغه‌مند باشیم و به شکل علمی به این دغدغه بپردازیم در حال حاضر دغدغه ما در حوزه جمعیت شبیه دغدغه مقام معظم رهبری نیست و کم‌کاری‌هایی در این حوزه وجود دارد برای همین امر نیازمند گفتمان‌سازی در حوزه جمعیت هستیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار