کد خبر: ۷۶۱۲

«جهاد تبیین» سوالات نسل جوان و عامه مردم را پاسخ می‌دهد

رابط نظام تبیین استان البرز با اشاره به اینکه نیازمند جریان شناسی سیاسی هستیم، گفت: در این راستا با تأکید بر اجرای جهاد تبیین می‌توانیم به سوالات نسل جوان و عامه مردم پاسخ دهیم.
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

زهرا اسلامی، رابط نظام تبیین استان البرز، امروز در گفت‌وگو با نهضت، از اجرای عملیات تبیین بر اساس دروس جریان شناسی سیاسی در شرایط فعلی کشور خبر داد و گفت: در این میان سوالاتی مطرح می‌شود که برای عملکرد درست و دقیق در امر تبیین نیازمند پاسخ به آن‌ها هستیم.

وی در تشریح این سوالات و پاسخ به آن‌ها، افزود: شناخت ماهیت ایدیولوژیک جریان ایجاد شده، از جمله عقیده، مبنا، کتاب تئوری و بسیاری دیگر در این بخش باید بررسی و سوالات مربوطه پاسخ داده شود.

این مقام مسؤول به شناخت نظام مطلوب سیاسی آن جریان اشاره کرد و یادآور شد: نظام سیاسی جریان‌هایی از جمله سکولار سلطنتی دیکتاتوری و غیره متفاوت بوده و بررسی آن به تبیین شرایط کمک شایانی خواهد داشت.

اسلامی در ادامه به اهمیت شناخت رابطه در راستای رد یا تایید آن جریان با نظام حاکم تاکید کرد و اظهار کرد: از طرفی شناخت رابطه جریان مطرح شده با شناخت احزاب و جریانات موجود در آن جامعه قابل تفکیک و انجام می باشد. همچنین شناخت رابطه به منظور ارتباط آن جریان با قطب‌های قدرت جهانی و وابستگان آنها نیز از دیگر مسائل مورد اهمیت می باشد.

وی در بخشی دیگر یادآور شد: برای شناخت درست و نگاه بصیرتی به اتفاقات و حوادث اخیر که در قلب آشوب اعتراض ناامنی و یا هر حرکت دیگری اتفاق افتاد نیازمند آشکارا شدن ماهیت آن اتفاق هستیم؛ این اتفاقات و چگونگی وقوع آن باید تحلیل شود تا آن را بشناسیم و بتوانیم از آن حمایت کرده و یا آن را رد کنیم در این میان شروع حرکت مقدمات رخداد زمینه های پیشینی و حرکت فعلی آن باید بررسی شود همچنین شرکت کنندگان مدعیان فعالان و کنشگران حاضر در عرصه نیز باید بررسی شود.

این مقام مسؤول با اشاره به شعارها، ادعاها، درخواست ها و گفته های حاضرین در ناامنی های اخیر، افزود: این مسائل از چه در داخل کشور و چه حامیان آن در خارج از کشور باید تحلیل و بررسی شود، منشا طرفداری از این نآرامی‌ها از حمایت ضمنی تا حمایت رسمی، تجهیز، پشتیبانی مالی و تسلیحاتی باید بررسی و موضوعات برای عوام در جامعه تبیین شود.

وی یادآور شد: مخالفان ناامنی‌ها نیز باید موضع گیری داشته و با استدلال به توضیح، بیان، ارائه مقاله، سخنرانی و موضع گیری بپردازند، همچنین لازم است اهداف و آینده ای که برای این حرکت ها ترسیم می شود، به صورت رسمی، مکتوب، شفاهی، بررسی و تحلیل شود.

اسلامی ادامه داد: برنامه و محتوایی که برای اجرای ناامنی‌ها در جامعه ارائه می‌شود باید در قالب متن و نمودار ارائه شود تا محتوای آن را بررسی کنیم، همچنین احزاب، شبکه‌های خبری، خبرگزاری های رسمی، سلبریتی ها و سازمانهای بین المللی که به دشمنی با کشور و حکومت پرداخته اند باید شناسایی و تولید محتوای آن‌ها تحلیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر