کد خبر: ۷۹۴

«برادری ایمانی» اثری از شهید «محمدباقر حکیم»

نشر «بین الملل» کتاب «برادری ایمانی» تألیف شهید آیت‌الله «محمدباقر حکیم» را منتشر کرد.
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، آیت‌الله سید «محمدباقر حکیم» در این اثر، انواع روابط میان مؤمنان را با تکیه بر آیات شریف قرآن و روایات اهل‌بیت علیهم السلام به چند گونه تقسیم کرده  و دوام و استحکام این روابط را مایۀ احیای امر اهل بیت علیهم السلام می‌داند.
یکی از ویژگی‌های این اثر، بررسیِ پیوند ایمانی و حقوق مؤمنان نسبت به یکدیگر است که با تکیه بر قرآن کریم و روایات پرشمارِ اهل‌بیت علیهم السلام انجام شده است.
شهید حکیم کوشیده است این مهم را ضمن پرهیز از اطالۀ کلام و ابهام، با زبانی ساده و شیوا و البته مستدل تبیین نماید.
نویسنده کتاب در مقدمۀ نوشته‌است: «کتاب حاضر بخشی از مجموعه سخنرانی‌های گسترد‌ۀ اخلاقی است که در دهۀ اول رمضان المبارک، بین نماز ظهر و عصر، برای جمعی از برادران مؤمن عزیز ارائه کردم تا به موضوع مهمی اشاره نمایم. موضوعی که بسیار درخور یادآوری است و آن «پیوند برادری ایمانی» است. در تبیین این موضوع به آیات کریمه و روایات شریفۀ نبوی و اهل بیت گرامی ایشان استناد کردم. عنوان آن را «برادری ایمانی از نگاه ثقلین» گذاشتم.»
«ام‌البنین قزلسفلو» این کتاب را تحت عنوان «برادری ایمانی» ترجمه کرده‌است.
گفتنی است، شهید آیت الله حکیم یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های علمی و سیاسیِ نه‌تن‌ها عراق و شیعیان، بلکه تمام کشور‌های اسلامی است که با تلاش‌های علمی و سیاسی خود، گام‌های ارزشمندی را در مبارزه با حزب بعث عراق برداشت. این عالم ربانی علاوه بر تدریس و ایرادِ سخنرانی در مناسبت‌های گوناگون، آثار و نوشته‌های ارزشمندی را برای تبلیغ و ترویجِ فرهنگ قرآن و اهل‌بیت علیهم السلام از خود به یادگار گذاشته است.
این عالم بزرگوار پس از عمری تلاش برای گسترش بیداری میانِ مردم عراق و مبارزه با رژیم بعث، در اول رجب سال ۱۴۲۴ قمری، برابر با هفتم شهریور ۱۳۸۲ پس از اقامۀ نماز جمعه، بر اثر انفجار بمب در جوار مرقد مطهر امام علیه‌السلام به شهادت رسید.
«برادری ایمانی»، تألیف شهید آیت‌الله حکیم، با ترجمۀ ام‌البنین قزلسفلو، در ۹۵ صفحه، با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه و قیمت ۲۱۵۰۰ تومان توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده‌است

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار