کد خبر: ۸۸۵۸
مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خبر داد:

حضور هیات‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی در هجدهمین نمایشگاه قرآن

مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت از ۱۶ تا ۲۰ فروردین خبر داد.
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ،مهدی مسماریان، مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان، در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت که با حضور کمیته های چهار گانه برگزار شد با اشاره به اینکه شعار امسال هجدهمین  نمایشگاه  “قرآن ،خانواده و آرامش است افزود:این دوره از نمایشگاه قرآن از ۱۶ تا ۲۰ فروردین ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار می شود.

وی افزود:ترویج امور معنوی در جامعه با قرآن است و توجه به این فرهنگ باعث می شود که  مردم انس بیشتری  با قرآن پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از نمایشگاه ارائه محتواها توسط موسسات قرآنی آزاد است و محدویتی در این زمینه نداریم افزود: ۸ محفل قرآنی در طول نمایشگاه برگزار می شود .

مسماریان تاکید کرد:هر روز ۲ محفل قرآنی  قبل و بعد از افطار با حضور هنرمندان در طول هجدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت برگزار می شود.

وی  با اشاره به اینکه ۲۰ موسسه قرآنی در این دوره از نمایشگاه شرکت دارند ادامه داد: تا الان ۱۸۵ غرفه در مساحتی بالغ بر ۶هزار و ۷۰۰ متر  ثبت نام کرده اند 

مدیر امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با اشاره به اینکه اولین غرفه تحت عنوان شهدای استان اصفهان برپا  شده است افزود:دو سالن A و B مربوط به موسسات قرانی و سالن C برای عفاف و حجاب باشد ..

وی افزود:حذف سیستم صوت از نمایشگاه از دیگر مواردی بود که در این دوره به آن توجه شد و دو سالن همایش برای برگزاری رویدادهای محافل قرآنی در نظر گرفته شد .

مسماریان با اشاره به اینکه از دیگر برنامه های مهمی که برای نمایشگاه هجدهم قران و عترت در نظر گرفته شده است اجرای نمایش رادیویی ترجمه قرآن توسط محسن دلیران است گفت:اجرای سرود فرمانده ۲ و بیعت نیزدر این دوره از نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است .

مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از ایده های  نو و جدید در زمینه قرآنی از دیگر رویکرد های این دوره از نمایشگاه است افزود:حضور مسولان کشوری و استانی و تجلیل از نخبگان قرآنی در سال جاری در سطح ملی و بین المللی ؛همایش روزه اولی ها با همکاری آموزش و پرورش از دیگر فعالیت ها است .

وی با اشاره به اینکه حضور مدارس حفظ قران کریم همراه با تحصیل برای اولین بار در استان اصفهان از دیگر امتیازات مثبت برای توسعه فرهنگ قرانی است که باید به آن توجه ویژه کرد افزود:هر روز مسابقاتی با همکاری شهرداری و دعوت از چهره های  فرهنگی،هنری و قرآنی برگزار می شود همچنین حضور هیات های مذهبی و اختصاص غرفه به این هیات ها از دیگر موارد در نظر گرفته شده در این خصوص می باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار