کد خبر: ۹۱۲۹

نخستین نشست خبری – تبیینی مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با موضوع حجاب

نخستین نشست خبری – تبیینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با موضوع حجاب و عفاف با حضور مدیران و خبرنگاران رسانه‌های استان برگزار شد.
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مرتضی شعبان‌زاده در نشست خبری - تبیینی در موضوع حجاب با اصحاب رسانه، ضمن بیان توضیحات مفصل در خصوص راهبرد‌ها و راهکار‌های حل مساله کشف حجاب و نقش‌آفرینی نهاد‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی، امنیتی و...، برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در موضوعات احیاء سبک زندگی و زیست عفیفانه، ترویج حجاب و مقابله با کشف حجاب در استان را ارائه کرد.

تمرکز بر شکل گیری شورای زیست عفیفانه و هسته‌های پای کار احیای این امر در مدارس دخترانه، توانمندسازی معرفتی و معنوی و مهارتی آرایشگران به عنوان سفیران زیبایی، تمرکز بر بوستان‌ها و تقویت برنامه‌های نشاط‌ آور، روشنگری و توانمندسازی ٩ هزار فعال فرهنگی بانوان استان در مقوله عفاف و حجاب، تربیت هزار دختر دهه هشتادی راهبر در حوزه فرهنگی با تمرکز بر موضوع سبک زندگی، تمرکز بر تربیت حداقل ٣ هزار نفر از دختران مدارس قم با محور سبک زندگی اسلامی و... از جمله برنامه‌هایی است که مدیرکل تبلیغات اسلامی قم بیان کرد.

وی با اشاره به راهبرد‌های اساسی برای مقابله با کشف حجاب افزود: راهبرد اول احیای قانون حجاب در جامعه است، به این معنا که ما باید قانون حجاب را به‌عنوان یک هنجار پایه و فراگیر که همه جامعه باید از آن تبعیت کنند، به یک فرهنگ تبدیل کنیم؛ در واقع از درگاه قانونی باید به مقابله با بدحجابی، بی‌حجابی، تن‌نمایی و برهنگی برویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به راهبرد‌های اساسی برای مقابله با کشف حجاب افزود: راهبرد اول احیای قانون حجاب در جامعه است. به این معنا که ما باید قانون حجاب را به‌عنوان یک هنجار پایه و فراگیر که همه جامعه باید از آن تبعیت کنند، به یک فرهنگ تبدیل کنیم؛ در واقع از درگاه قانونی باید به مقابله با بدحجابی، بی‌حجابی، تن‌نمایی و برهنگی برویم.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده احیای گفتمان ترویج و تبیین را دومین راهبرد مقابله با بدحجابی دانست و اظهار کرد: صرفاً با ابزار قانونی نمی‌توان فرهنگ‌سازی کرد و باید به سمت گفتمان تبیین و اقناع حرکت کنیم؛ در واقع تلقی عمومی مردم نسبت به حجاب را باید اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه گفتمان تربیت پایه، راهبرد سوم است و ما با اصلاح سبک زندگی به سمت اصلاح رفتار و پوشش زنان می‌رسیم، ادامه داد: اقدام انتظامی و امنیتی راهبرد چهارم مقابله با بدحجابی است. ما در مقوله بدحجاب‌ها و بی‌‎حجاب‌ها، اراده و سازماندهی دشمنان را مشاهده می‌کنیم و برای مقابله با سرویس جاسوسی و دشمنان دیگر گفتمان کارساز نیست و باید اقدام امنیتی انجام داد. اقدام انتظامی برای افرادی باید به‌کار گرفته شود که عادت به هنجارشکنی دارند و تن‌نمایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده راهبرد پنجم مقابله با بدحجابی را رسانه پایه دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها باید با مدیریت حکمرانی فضای مجازی که مهم‌ترین متغیر در بی‌عفت‌سازی یا عفیف‌سازی زنان و مردان کشور است، در این موضوع ایفای نقش کنند.

وی گفتمان اقدام ترکیبی را راهبرد نهایی دانست و بیان کرد: گفتمان اقدام ترکیبی یعنی باید با ترکیبی از اقدامات قانونی، گفتمانی، تربیتی، رسانه‌ای و امنیتی به مقابله با کشف حجاب و بدحجابی بپردازیم. بار مواجهه فرهنگی، شناختی و اغنایی بر عهده شورای فرهنگی، بار مواجهه انتظامی، امنیتی و قانونی هم بر عهده وزارت کشور است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار