کد خبر: ۹۲۱۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در محفل شعر امیرالمومنین (ع):

شهید کمال کورسل تربیت یافته مکتب امام علی(ع) است

حجت الاسلام شریف تبار، در محفل شعر امیرالمومنین (ع) شهر جویبار با اشاره به شجاعت شهدای دفاع مقدس به یکی از شهدای فرانسوی اشاره کرد و گفت: شهید کمال کورسل تربیت یافته مکتب امام علی (ع) است.
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

شهید کمال کورسل  تربیت یافته مکتب امام علی ع است .

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام شریف تبار مدیر کل تبلیغات اسلامی شامگاه ۲۶ فروردین در محفل شعر وصف امیرالمومنین که در مسجد فقیه محله جویبار با حضور برخی از شاعران استان و مردم منطقه برگزار شد، ذکر و مدح امیرالمومنین (ع) را نعمتی بزرگ برشمرد و گفت: به تکرار در روایات آمده است که مجلس ذکر علی (ع) عبادت است و حضور در این مجالس مایه تقرب الهی است.

وی با بیان اینکه منبع عظیمی از سخنان، مواضع و فرامین حضرت علی (ع) در کتاب شریف نهج البلاغه گردآوری و مورد دسترس است، افزود: کسی که بسیاری از عاشقان و محبان آن حضرت مسلمان هم نیستند، جرج جرداق، نویسنده بزرگ مسیحیت، خودش عنوان کرد، بیش از ۲۰۰ بار سخنان امیرالمومنین در نهج البلاغه شریف را مطالعه کرده و از آن بهره برده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان مکتب امیرالمومنین را مکتبی شهید پرور عنوان کرد و با اشاره به شخصیت ممتاز کمال کورسل شهید فرانسوی، ادامه داد:  امیرالمومنینی که آن جوان، در قلب اروپا عاشق و شیفته و شیدایش می‌شود و به دین اسلام و تشیع می‌پیوندد و در آن کوران حوادث اروپا به نام در دفاع مقدس به شهادت می‌رسد.

 حجت الاسلام شریف تبار به تربیت یافتگان حضرت علی (ع) اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: آن‌هایی که دل خودشان را در معرض تربیت امام علی (ع) قرار داند. شجاعانی می‌شوند که همیشه همچون علی گویای حق هستند و زبان حق در لسانشان جاری است. شاگردان و اصحابی که سال‌ها بعد در مواجهه با معاویه، همان شجاعتی که امیرالمومنین در رگ و خون و پوست ان‌ها گذاشت، تا ابدالدهر باقی مانده و این مقام علی است که در طول تاریخ انسان‌های زیادی را تربیت می‌کند و شیفتگان زیادی را در مکتب خودش پرورش می‌دهد.

وی ادامه داد: مهم آن است که انسان دل و قلب خود را که محل تربیت و پذیرش خوبیهاست در معرض استاد بزرگی، چون امیرالمومنین علی علیه السلام قرار دهد، مانند آن شخصی که در مقابل معاویه ایستاد و معاویه خطاب به این یار وفادار امیرالمومنین (ع) می‌خواست طعنه بزند و گفت: این الطرفات؟ سه فرزندی که داشتی چه شدند؟ علی نسبت به تو انصاف را رعایت نکرد و فرزندانت را در جنگ صفین جلوتر از حسنین به جنگ فرستاد. معاویه به تصور اینکه این یار امام، انسانی سست عنصر است این مسئله را مطرح کرد در صورتیکه آن شخص وفادار با اشک پاسخ داد: به خداوند سوگند ما حق علی (ع) را بجا نیاوردیم که امروز علی کشته باشد و ما زنده بمانیم. معاویه در جواب گفت: تو که اینقدر کشته و شیدای علی هستی، پس چگونه صبر می‌کنی و صبرت چگونه است؟ آن شخص جواب داد: حال من امروز مانند مادری است که در دامانش فرزندش را ذبح کرده باشند و علی (ع) را از دست دادم و از دیدار او محروم هستم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در ادامه به برخی از روایت‌های شجاعانه یاران امام اشاره و بیان کرد: مومنانی که شیعیه و پیرو واقعی آن امام همام هستند، در معرکه‌ها و صحنه‌های مختلف، دست از اهل بیت (ع) و ارزش‌های اسلام نمی‌کشند و در مقابل هجمه‌ها، دشمنی‌ها و کارزار‌های مختلف ثابت قدم می‌مانند.

گفتنی است، محفل  شعر امیرالمومنین به همت اداره کل تبلیغات اسلامی، مجمع موسسات فرهنگی تبلیغی استان و حجت الاسلام مهدوی سیرت امام جماعت مسجد فقیه محله جویبار با حضور حجت الاسلام درخشنده معاون فرهنگی این اداره کل، حجت الاسلام بهرامی رییس اداره تبلیغات اسلامی جویبار و حجت الاسلام روحانی نیا دستیار ویژه مدیر کل، جمعی از شاعران مطرح استان و اهالی منطقه برگزار و در پایان مراسم  از شاعران تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر