کد خبر: ۹۴۷۶
مدیرعامل انتشارات امیرکبیر :

۲۰۰ اثر ارزشمند در امیرکبیر تجدیدچاپ، احیا و منتشر شد/ زنجیره نشرمان را کامل کردیم

مدیرعامل انتشارات امیرکبیر احیای آثار ارزشمند و تکمیل زنجیره نشر در این انتشارات را از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های یک‌سال اخیر این نشر دانست.
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

۲۰۰ اثر ارزشمند در امیرکبیر تجدیدچاپ، احیا و منتشر شد/ زنجیره نشرمان را کامل کردیمبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهران عباسی، مدیرعامل انتشارات امیرکبیر در گفتگو با...، با بیان اینکه انتشارات امیرکبیر از جمله ناشرینی است که گنجینه گران‌سنگی از آثار مختلف ادبی را در خود جای داده، مهم‌ترین برنامه این انتشارات را احیای آثار فاخر و ارزنده امیرکبیر دانست و گفت: طی یک‌سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ عنوان کتاب که برخی از آن‌ها سال‌ها بود دیگر چاپ نمی‌شد در گونه‌های مختلف در انتشارات امیرکبیر بازطراحی و احیا شده‌اند که فرایند زمان‌بری بود.

مدیرعامل انتشارات امیرکبیر با اشاره به برخی مجموعه‌هایی که در این دوره احیا شده‌اند افزود: به‌صورت کلی کتاب‌های انتشارات امیرکبیر در پنج دسته کلیات، متون کهن فارسی، ادبیات ترجمه، تاریخ و سیاست معاصرقرار دارند و ما تلاشمان بر این است که کتاب‌ها در زیرمجموعه‌های مختلف بازطراحی و احیا شوند که از این دست می‌توان به مجموعه‌های شاهکار‌های ادبی، گزیده سخن پارسی، تاریخ ادبیات، ادبیات ژاپن، داستان‌های خارجی و سیاست و فرهنگ معاصر اشاره کرد.

عباسی در ادامه گفت: مجموعه آثار استاد زرین‌کوب، کمدی الهی دانته، دستور زبان فارسی دکتر محمد معین، تاریخ شیعه در لبنان و ترجمه روح‌القوانین مونتسکیو از جمله آثاری هستند که ما طی یک سال گذشته روی آن‌ها زمان صرف کردیم. کتاب روز سقوط طهران هم از جمله آثاری است که در رده ادبیات عرب انتشارات برای نخستین بار به چاپ رسیده و در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی تکمیل چرخه نشر در امیرکبیر را از جمله دیگر اقدامات این انتشارات دانست و گفت: با توجه به حجم بالای کتاب‌ها و نیازی که احساس می‌شد، یکی از برنامه‌های ما در انتشارات امیرکبیراین بود که چرخه نشر را در این مجموعه کامل کنیم و به همین دلیل با تدابیری که صورت گرفت چاپخانه امیرکبیر را راه‌اندازی کردیم که به ما کمک کرد در چرخه نشر به خودکفایی برسیم و اکنون در انتشارات امیرکبیر در مرحله تولید تا توزیع یک چرخه کامل داریم.

عباسی عملکرد چاپخانه امیرکبیر طی این مدت را رضایت‌بخش دانست و گفت: در چهارماهی که از راه‌اندازی چاپخانه می‌گذرد ۱۲۰ نوبت چاپ به تیراژ ۳۶۰ هزار نسخه در خود مجموعه امیرکبیر به چاپ رسیده که از نظر ریالی و زمانی صرفه‌جویی خوبی برای ما داشته است.

او در تبیین اهمیت تکمیل زنجیره نشر امیرکبیر گفت: تا پیش از تکمیل زنجیره از زمان پایان موجودی یک کتاب در کتاب‌فروشی و درخواست بازرگانی برای تجدید چاپ آن تا رسیدن دوباره کتاب به کتاب‌فروشی سه ماه زمان نیاز بود، اما با راه‌اندازی چاپخانه امیرکبیر این مدت به دو هفته کاهش پیدا کرده است.

عباسی افزود: در یک‌سال گذشته ۱۶۰ عنوان تجدید چاپ و ۴۰ عنوان چاپ اول با مجموع ۴۶۰ نوبت چاپ در انتشارات داشتیم که اتفاق مثبتی است.

مدیرعامل انتشارات امیرکبیر، توجه به رسالت‌های فرهنگی را هم از دیگر راهبرد‌های مهم امیرکبیر دانست و گفت: با توجه به اهمیت موضوع خانواده، کتاب تالیفی «شاخه از گنجشک خسته نمی‌شود» که جلد اول از مجموعه تاب‌آوری با تمرکز بر روایت خانواده است در انتشارات امیرکبیر متشر شده و در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار