کد خبر: ۹۸۴۱
رییس شورای هیئات مذهبی کشور

هیئات مذهبی و جهاد تبیین پیوندی ناگسستنی دارند

رییس شورای هیئات مذهبی کشور با تاکید بر پیوند ناگسستنی جهاد تبیین و هیئات مذهبی گفت: باید برای جهاد تبیین در جامعه و با محوریت هیئات مذهبی فکر کرده و هیئت‌های اندیشه‌ورز در هیئات تشکیل شود تا ببینیم چطور هیئت می‌تواند کانون جهاد تبیین باشد.
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

حجت الاسلام روح الدین دریکوند در مراسم گردهمایی روسای هیئت‌های مذهبی استان مرکزی اظهار کرد: شورای هیئت‌های مذهبی دارای وظیفه و مسئولیت مهمی است که جدا از فعالیت‌های معمول گذشته باید هیئات مذهبی تعطیل شده و همچنین سنت‌های عزاداری فراموش شده را هم احیاء کند.

وی با بیان اینکه هیئت بستری برای افزایش شور و شعور است، گفت: هیئت بهترین مکان برای پیوند در مکتب عاشورا و فرهنگ مهدویت است. اگر با نهضت عاشورا پیوند بخوریم، روحیه ظلم ستیزی ما و اگر با اندیشه مهدویت انس بگیریم، روحیه امیدواری در ما تضمین می‌شود

رییس شورای هیئات مذهبی کشور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ورود هیئات مذهبی به بحث جهاد تبیین گفت: وقتی مقام معظم رهبری خطاب به مداحان فرمودند که هیئت کانون جهاد تبیین است؛ بدین معنی است که نه‌فقط مداح و سخنران، نه‌فقط متن و نه‌فقط شعر، بلکه هویت هیئت امروز مرکز جهاد تبیین است

دریکوند هیئت‌های مذهبی و مساجد را مهمترین مراکز اشاعه فرهنگ دینی و تقویت روحیه انقلابی و ارتقای اخلاق، معنویت و سبک زندگی اسلامی ایرانی دانست و گفت: بر این اساس می‌توان این دو مرکز را عوامل مهم در شکل گیری تمدن نوین و عظیم اسلامی معرفی کرد.

وی با اشاره به نقش مهم هیئات مذهبی در مقاطع مختلف تاریخ کشورمان خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی علاوه بر ترویج دین و ارزش هاش اسلامی، در شرایط مختلف کشور از جمله در زمان شیوع بیماری کرونا در کشور جهادی عمل کردند و در اغتشاشات اخیر نیز به خوبی نقش آفرینی کردند.

رییس شورای هیئات مذهبی کشور گفت: هیئت مذهبی مرکز ظلم ستیزی و زیر بار ظلم نرفتن است، هیئت مرکز شور و حرارت حسینی برای تخلیه روحی و روانی انسان است، هیئت اثر تربیتی در فرد و خانواده دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار