کد خبر: ۹۸۶۱
رئیس حوزه هنری خبر داد

فراخوان نخستین جشنواره ملی عکس هویت استان مرکزی

رئیس حوزه هنری استان مرکزی از آغاز نخستین جشنواره ملی عکس هویت در این استان خبر داد.
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

سالار جیریایی در نشست خبری جشنواره اظهار کرد: با هدف استفاده از ظرفیت هنرمندان عکاس جهت ثبت نماد‌های هویتی استان مرکزی از قبیل آیین‌ها، معماری، طبیعت، جریان زندگی و ... و معرفی شاخصه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری استان مرکزی، حوزه هنری با همکاری استانداری مرکزی اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس هویت کرده است.

وی تاکید کرد: این رویداد در دو بخش اصلی با موضوع استان مرکزی و بخش جنبی با موضوع استان مرکزی قبل از سال ۱۳۶۰ در سطح ملی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی با اشاره به اینکه شرکت برای تمامی هنرمندان عکاس کشور در جشنواره آزاد است، افزود: هنرمندان تا ۱۰ تیرماه سال ۱۴۰۲ فرصت دارند آثار خود را از طریق سایت رسمی جشنواره به آدرس  www.hoviatmkz.ir ارسال کنند. هر هنرمند در بخش اصلی مجاز به ارسال حداکثر ۲۰ اثر به دبیرخانه و در بخش جنبی بدون محدودیت در تعداد اثر می‌تواند در جشنواره شرکت کند.

جیریایی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره آمادگی دارد جهت اسکان تعداد معدودی از عکاسان خارج از استان هماهنگی کند.

وی در مورد داوران جشنواره گفت: هیأت داوران این جشنواره با حضور محسن راستانی، علی اصغر داودآبادی فراهانی و فرهاد سلیمانی از داوران مطرح کشوری رشته عکاسی تشکیل شده است.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی در مورد جوایز جشنواره اظهار کرد: برای هر اثر راه یافته مبلغ ۳ میلیون ریال حق تالیف و برای سه اثر برگزیده به ترتیب مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، ۷۰ میلیون ریال و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی و لوح تقدیر در نظر گرفته شده است و به ۵ نفر از هنرمندان عکاس که موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر شده اند مبلغ ۱۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر جشنواره اهدا می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار