کد خبر: ۱۰۰۱۱

وظیفه راهبران توانمدسازی مجموعه‌های مردمی در جامعه است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: کنش‌گر‌ها باید وارد فضای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری قرار گیرند. هماهنگی و توانمدسازی مجموعه‌های مردمی جزوی از عملکرد عزیزان راهبر مناطق مختلف خواهد بود.
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، جلسه راهبران ۲۲ منطقه شهر تهران به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان و با حضور حجت الاسلام «محمدجواد زهرایی» مدیر کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

در این جلسه نکاتی، چون نحوه راهبری، با رویکرد شناسایی، رصد، پایش و راهبری حلقه‌های میانی و در پروسه طولانی مدت شکل گرفته است مورد بحث قرار گرفت. همه راهبران از طلاب هستند که مسجد، پایگاه مردمی و تجربه هم‌افزایانه و هم‌گرایانه داشتند. قسمت اصلی اراده و رویکرد سازمان تبلیغات جهت مردمی‌سازی به دوش این عزیزان خواهد بود.

«حسین حائری» معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در ارتباط با مردمی‌سازی جریانات گفت: مسیر مردمی سازی را از ابتدای انقلاب اسلامی رصد کردیم که خود مردم پای کار بودند. در کف میدان از جبهه و جنگ گرفته تا جهاد سازندگی جهاد آموزشی و ... با شعار «همه با هم» در کنار یکدیگر و نهاد‌های حاکمیتی بودند.

وی ادامه داد: این همگرایی مردمی تا جایی ادامه دارد و سپس جریانی حاکم می‌شود و باعث کم رنگ شدن حضور مردم می‌شود. در این برهه، یک تخاطبی بین امام امت و امت از جمله آتش به اختیار و ... در گفتگو‌ها و دیدار‌های مختلف روی می‌دهد.

حائری افزود: همین موضوع باعث ایجاد جریاناتی می‌شود که پایه‌های اصلی کنش‌گری در جامعه هستند. این کنش‌گر‌ها باید وارد فضای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری قرار گیرند. هماهنگی و توانمدسازی مجموعه‌های مردمی جزوی از عملکرد عزیزان راهبر مناطق مختلف خواهد بود.

در ادامه این جلسه راهبر‌ها به ارائه سوابق خود و هم‌چنین به طرح پیش روی خودشان پرداختند.

ارسال نظر