کد خبر: ۱۶۷۸۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

حجاب حضرت زینب (س) در کربلا نمود پیدا کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی با اشاره به اهمیت موضوع حجاب از دیدگاه اهل بیت (ع) گفت: حجاب حضرت زینب (س) در کربلا نمود پیدا کرد و محجبه بودن زنان اهل بیت (ع) و بنی‌هاشم در کربلا، در تاریخ به خوبی نقل شده است.
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در گفتگو با روابط عمومی اظهار کرد: آنچه در باب عفاف و حجاب مطرح است موضوعیت «حجاب مانع فعالیت‌های زنان در اجتماع است»، و حجاب را مایه عقب‌ماندگی می‌دانند از این باب که سبب می‌شود زن مسئولیت‌های اجتماعی را به خوبی انجام ندهد و و دین مبین اسلام را متهم می‌کنند که زن را موجودی دست دوم طرح می‌کند.

وی افزود: ویژگی که از صحرای کربلا به ویژه بانوان و بزرگشان، حضرت زینب (س) دریافت می‌کنیم این است که آن حضرت با حفظ حجاب شرعی خود توانسته موثر واقع شود و فلسفه قیام امام حسین (ع) را برای همگان تبیین کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان تصریح کرد: اگر روشنگری‌های حضرت زینب در صحرای کربلا نبود قیام عاشورا و حادثه کربلا در مکان کربلا باقی می‌ماند و انتشار پیدا نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی گفت: حجاب حضرت زینب (س) در کربلا نمود پیدا کرد و محجبه بودن زنان اهل بیت (ع) و بنی‌هاشم، حین و بعد از حادثه کربلا، واضح و روشن است به حدی که در تاریخ به خوبی نقل شده است

وی ادامه داد: بنابراین حفظ حجاب و عفاف حضرت زینب در صحرای کربلا به نوبه خود بسیار تاثیرگذار است، و این حجاب و عفاف حضرت زینب (س) و زنان بنی‌هاشم، نفی‌کننده این عقیده است که برخی، زن را در اسلام، موجودی درجه دو تلقی می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان همچنین افزود: این نگاه به زن که وی، حجاب را بردارد تا شبیه مردان شود و موجودی درجه یک محسوب گردد کاملا اشتباه است و دشمن با این نگاه ناشایست خود قصد دارد زن را به این سمت ببرد که با کشف حجاب، خود را شبیه مردان کند، اما دین مبین اسلام، به خودی خود برای جایگاه زن ارزش بسیاری قائل است و معتقد است زن به معنای خودش، یک هویت است و نیازی نیست شبیه مردان شود تا هویت پیدا کند، این نوع نگاه اسلام به جایگاه زن، کاملاً برخلاف تصور غرب است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار