دیدار سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با استاندار

جهاد تبیین راهبرد کلان فرهنگی است

تبریز- سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جهاد تبیین به عنوان دستور صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی، راهبرد کلان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی است.
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمود حسینی» در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: جهاد تبیین یکی از دستورات مقام معظم رهبری است که در راستای تحقق این امر شورای برنامه ریزی تشکیل کارگروه جهاد تبیین در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با هدف برنامه ریزی برای حمایت از تشکیل شبکه سایبری مردمی جهادگران تبیین و تشکیل اطاق‌های اندیشه ورز در راستای تسهیل این امر و بکارگیری ظرفیت‌هایی که می‌توانند تولید محتوا کنند در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ایجاد شده است.
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی سپس از فعالیت ۶ هزار هیئت مذهبی در استان خبر داد و گفت: ۲۵۰۰ هیئت از این تعداد در شهر تبریز فعالیت دارند که پتانسیل بزرگی است.
وی با اشاره به اینکه وجود  تشکل‌های دینی، روحانیون مستقر، موسسات و خانه‌های قرآنی در آذربایجان شرقی یک پتانسیل و ظرفیت بزرگ است، افزود: هدف ما تصدی گری نیست و به دنبال برون سپاری فعالیت‌ها هستیم به طوری که مردم باید نقش اصلی را در برنامه‌های ملی و مذهبی ایفا کنند.
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۱۷۰ روحانی مستقر، امام محله و امام پایگاه در مناطق مختلف استان حضور و فعالیت دارند.
حسینی سپس به موضوع فرزندآوری اشاره کرد و گفت: افزایش جمعیت و موضوع فرزندآوری یکی از اولویت‌های اصلی و محور فعالیت‌های سالجاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان طی سال جاری بود، چنان که مقام معظم رهبری نیز بر ضرورت جوانی جمعیت تاکید کرده اند.

خلاهای جامعه باید با برنامه ریزی حل شود

عابدین خرم در دیدار سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران این سازمان با وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی ظرفیت‌های بزرگی دارد که باید از این توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین رسالت کنونی سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغ دین و اعتلای فرهنگی انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: در تبریز یک عقبه فکری، فرهنگی و دینی داریم که با شهرهای دیگر متفاوت بوده و مقام معظم رهبری نیز هرساله در مراسم ۲۹ بهمن به آن تاکید دارند.

خرم سپس ادامه داد: تبلیغ دین و دینداری در شهر تبریز همواره زبانزد بوده است. سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان سرقافله سازمان‌های فرهنگی کشور می‌تواند فعالیت کند چراکه این سازمان یک حرکت دهنده است.
وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی سلسله جنبان دیگر نهادهای فرهنگی و دینی عمل کند، افزود: برخی خلاهای فرهنگی در جامعه نیز احساس می‌شود که باید با هماهنگی و برنامه ریزی زمینه لازم برای رفع مشکلات فرهنگی در جامعه را فراهم سازیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دشمن تمام تمرکز خود را برای نفوذ و تهاجم فرهنگی علیه انقلاب اسلامی به کار بسته است، ادامه داد: دشمن در حال حمله به مبانی انقلاب اسلامی بوده و در ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی علیه نظام اسلامی تبلیغ می‌کنند.

وی ابراز داشت: وجود 6هزار هیات مذهبی در استان و ظرفیت بزرگ انجمن‌های اسلامی و حضور روحانیون مستقر در اقصی نقاط استان یک ظرفیت بی بدیل برای سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد کرده است که از آنها باید به عنوان پایگاه‌های فکری انقلاب اسلامی مورد بهره برداری قرار گیرد و حرکت‌های مردمی همیشه باعث توسعه و ترویج فرهنگ غنی اسلامی بوده و حضور مردم در صحنه تاثیر گذاری و ماندگاری بیشتری دارد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار