کد خبر: ۱۰۰۴۹
با حضورکارشناسان و رابطان قرآنی استان؛

جلسه کارشناسان و رابطان قرآنی استان زنجان برگزار شد

جلسه کارشناسان و رابطان قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص طرح و برنامه قرآنی سال ۱۴۰۲ برگزار شد.
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

در این نشست حجت الاسلام حسنی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، درباره چگونگی اجرای طرح ها و برنامه های قرآنی و همچنین طرح حفظ عمومی و نحوه اجرای آن در شهرستانها توضیحاتی را بیان کرد و افزود هدف از برگزاری جلسات هم فکری و هم‌افزایی برای رسیدن به یک راهبردی تخصصی در جهت برگزاری طرحها و برنامه های قرآنی است.

در ادامه این نشست، کارشناسان و حاضرین در جلسه نیز به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. همچنین مقرر شد کارشناسان قرآنی نیازسنجی های مربوطه در شهرستان‌های خود را احصاء و جمع آوری نمایند تا ضمن ارزیابی مطالب، به مرحله اجرایی برسد.

حسنی یادآور شد: از مهمترین برنامه اداره امور قرآنی در تابسان امسال برنامه تدبر در قرآن می باشد که طبق ابلاغ سازمان می بایست ۳ درصد از جمعیت استان تحت آموزش تدبر در قرآن کریم قرار گیرند که برای تحقق این امر تابستان امسال ۳۰۰ نفر در بخش قرآنی بطور مستقیم تحت آموزشهای اداره امور قرآنی قرار خواهند گرفت و این ۳۰۰ نفر نیز جمعیت ۳ درصدی استان را تحت پوشش آموزش تدبر در قرآن کریم قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کانال قرآنی در هر شهرستان از اولویت اصلی اداره تبلیغات اسلامی استان است، تاکید کرد: کارشناسان و رابطین قرآنی می‌توانند با ارتباط بیشتر با مدیران مراکز قرآنی زمینه فعالیت‌های قرآنی را بیشتر کرده، لذا فعالیت در روستاها و مناطق محروم باید در اولویت اصلی مسئولین قرآنی باشد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام احمدی؛ مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان ضمن خیر مقدم و تشکر از تلاشهای کارشناسان در شهرستانها خواستار پیگیری جدی مسائل آموزشی، فرزند پروری، رسانه و نوجوانان در شهرستانها شد و تاکید کرد در حوزه جوانی جمعیت و نوجوان و همچنین در حوزه بانوان برنامه های ویژه ای داریم که هدف ما این است کارها بصورت دقیق و کارشناسی شده توسط کارشناسان هر بخش در استان و شهرستانها انجام شود.

در پایان برنامه از معصومه مقدم؛ کارشناس قرآنی شهرستان خرمدره و علیرضا شهسواری؛ کارشناس قرآنی شهرستان ابهر که در این مدت فعالیت چشمگیری در پیگیری امور قرآنی داشتند، توسط اداره امور قرآنی استان زنجان تقدیر شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار