کد خبر: ۱۰۱۷۸

ازدواج ۲۴ زوج شهریاری در روز ازدواج حضرت علی و زهرا (ع)

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه شهریار گفت: ویژه برنامه‌ای با همکاری ستاد نماز جمعه و اوقاف شهرستان برای سال‌روز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام تدارک دیده شد و ۲۴ زوج جوان به خانه بخت رفتند.
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «محسن نوری»، مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان شهریار در ارتباط با برگزاری جشنی برای ازدواج زوج‌های جوان در شهرستان شهریار اظهار داشت: یک ویژه برنامه‌ای با همکاری ستاد نماز جمعه و اوقاف شهرستان برای سال‌روز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام تدارک دیدیم تا بتوانیم این مناسب فرخنده را به جوانان و مردم شهرستان یادآور شویم.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه شهریار گفت: این جشن برای ۲۴ زوج جوان برگزار شد. جشن‌هایی از این دست در تقابل با فرهنگ‌های غربی امثال ولنتاین است که متاسفانه جوانان انقلابی و دینی ما را نیز درگیر خود کرده است.

وی ادامه داد: شرایط موجود را سنجیدیم و عوامل بازدارنده از ازدواج جوانان را یافته و سعی در رفع آن‌ها کردیم. این جشن را با عنوان «جشن عقد و ازدواج» قرار دادیم و سعی کردیم تمامی مواردی که در یک جشن ساده و صحیح باید اتفاق بی‌افتد را رعایت کنیم.

نوری با اشاره به برخی شرایط تعیین شده از طرف مجموعه برگزار کننده گفت: به طور مثال مهریه کمتر از ۱۴ عدد و بیشتر از ۱۱۴ عدد را قبول نداشتیم. شرط دیگر شرط سِنی بود که حتما زوجین باید کمتر از ۳۰ سال بودند. برخی کارگروه‌ها را تشکیل دادیم که حضور در آن‌ها الزامی بود و از اساتید معتبر برای تدریس استفاده کردیم.

وی با اشاره به این که شروطی را نیز برای خودمان در نظر گرفتیم تصریح کرد: شرط اول برای خودمان این بود که این عزیزان هیچ کاستی را احساس نکنند. از تیم فیلم‌برداری حرفه‌ای تا تالار و آتلیه عکاسی و حتی گل و ماشین عروس نیز سعی بر بهترین بودن را در نظر گرفتیم و برای خودمان الزام‌آور دانستیم.

نوری در ارتباط با محل برگزاری نیز بیان داشت: مورد دیگری که بسیار مهم بود شروع این زندگی‌های نو از مسجد بود. نکته‌ای به طرز غیر اسلامی رواج پیدا کرده این است که از مسجد فقط برای عزاداری و ختم استفاده می‌کنند و ما این بدعت را شکستیم و شروع این مراسم عروسی را از مسجد و پس از اقامه نماز قرار دادیم. این مسئله باعث شد در بین مردم و کانال‌های خبری شهرستان استقبال بی‌سابقه و توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

وی تاکید کرد: مراسم عروسی این زوج‌های جوان را با محوریت امامزاده اسماعیل (ع) برگزار کردیم که به گلباران قبور مطهر ۴ شهید نیز مزین شد.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار