کد خبر: ۱۰۱۸۸
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

ظرفیت بالای سوژه های استان مرکزی برای تولید آثار هنری ملی

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به دیده شدن فعالیت استان ها گفت: سوژه های استان مرکزی ظرفیت بالایی برای تولید آثار هنری ملی دارند.
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام عزت زمانی روز چهارشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۲ در دیدار با فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان مرکزی، اظهار کرد: سوژه‌های خوب مورد استقبال مراکز فرهنگی قرار می‌گیرند و سوژه‌های استان مرکزی ظرفیت بالایی برای تولید آثار هنری ملی دارند.
وی با اشاره به اهمیت سوژه یابی اظهار کرد: وجود سوژه‌های ناب و متفاوت از سوی شهرستان‌ها موجب دیده شدن این سوژه‌ها توسط مراکز تولید رسانه در تهران خواهد شد. شهری که خاصیت صنعتی داشته و بخاطر شرایط کارخانه‌ها، دیده نشده است ظرفیت این را دارد که در آثار فاخر سینمایی توسط کارگردان‌های مطرح کشور محور تولید اثر قرار بگیرد. سازمان تبلیغات آمادگی‌های خود را اعلام می‌کند که در زمینه تسهیل این اتفاق، کنار شهرستان‌ها باشد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در پاسخ به یکی از طلاب فعال اراک که از مشکلات مالی در مسیر فعالیت‌های فرهنگی گلایه کرد، افزود: باید تجربه‌های مسئولیتی را نیز در نظر بگیریم. ما در فضای مسئولیتی به این نتیجه رسیدیم که اگر نظامات فرهنگی و ساختار‌ها اصلاح نشود، مسائل باقی خواهد ماند. امسال بودجه برای کار‌های فرهنگی بسیار بهتر دیده شده و آیین نامه‌های مالیِ برنامه‌های فرهنگی در دولت تصویب شده است. هم‌چنین نیاز است کمیته‌ای شکل بگیرد تا مسائل فرهنگی به تفکیک هر استان لیست شود و ما نیز به اندازه توان پیگیری خواهیم کرد.
حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به اهتمام سازمان برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در استان‌ها، گفت: ما در نظر داریم بودجه سازمان تبلیغات به نحو مطلوبی در میان استان‌ها توزیع شود، اما باید توجه کرد که ظرفیت‌ها تفاوت دارد. تهران به عنوان پایتخت و نماد جمهوری اسلامی در دنیا اهمیت بالایی دارد و نمی‌توان از ظرفیتی با نمود ملی چشم پوشی کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار