کد خبر: ۱۰۲۷۳
علیرضا اسحاقی، بازیگر و فیلمنامه نویس:

« راهپیمایی غدیر» حرکتی خلاقانه و نیازمند آسیب شناسی

علیرضا اسحاقی، بازیگر و فیلمنامه نویس کشورمان با اشاره به «راهپیمایی ۱۰ کیلومتری غدیر» از این حرکت به عنوان یک اقدام خلاقانه یاد کرد و گفت: این رخداد که سال گذشته به صورت خود جوش شکل گرفت حرکتی بسیار نویی بود که نیازمند آسیب شناسی است تا به عنوان یک حرکت بالنده در جامعه اسلامی تاثیرگذار باشد.
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

« راهپیمایی غدیر» حرکتی خلاقانه و نیازمند آسیب شناسی

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا اسحاقی، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما، براین باور است که «شادی آفرینی» از ارکان مهم هر جامعه محسوب می‌شود، اما، خانواده‌ها می‌توانند این شادی را از طریق اصلاح «سبک زندگی» برای خود ماندگار سازند.

به گفته وی، اگرچه هنرمندان ممکن است با خلق آثار طنز و کمدی در شادی آفرینی جامعه تاثیرگذار باشند، اما این شادی دائمی نخواهد بود.

این هنرمند پیشکسوت با بیان اینکه هنگامی که از شادی حرف می‌زنیم از یک امر روانشناسی سخن می‌گوئیم افزود: شادی تنها از طریق رقص و موسیقی ایجاد نمی‌شود – اگرچه می‌تواند برای لحظاتی شادی آور باشد -، اما ما باید به دنبال شادی‌های عمیق‌تر در جامعه باشیم که این امر مستلزم کار‌های کارشناسی و افراد کاربلد است.

بازیگر فیلم سینمایی «چشم شیشه ای» با بیان اینکه رسانه‌های گروهی، الگوی مناسبی برای ایجاد فضای شاد در جامعه نخواهند بود گفت: دلیل آن این است که آنان از قابی که متناسب با سیاست‌های خودشان است به این امر نگاه می‌کنند؛ بنابراین کسانی که الگوی زندگی خود را از رسانه‌ها دریافت می‌کنند، قطعا دچار اشکالاتی خواهند شد.

وی با اشاره به «تولید آثار نمایشی» در کشور؛ این نوع آثار را به دلیل اینکه برخی‌ها به وجه سرگرمی و جذابیت آن توجه‌ای ندارند، بی تاثیر عنوان کرد و اظهار داشت: برخی مدیران رسانه‌ها، تصورشان از آثار نمایشی، فقط بیان حرف‌های دهن پرکن است و از کارکرد اصلی آن یعنی جذابیت و سرگرمی، غافل شدند. این درحالی است که اساس رسانه در گام اول، سرگرمی و جذابیت و در گام بعدی، محتوا و پیام است و شاید یکی از دلایل ریزش مخاطب رسانه ملی نیز، همین عامل باشد. معروف است که چارلی چاپلین می‌خواست مردم را بخنداند، «هنر» را خلق کرد.

این فیلمنامه نویس کشورمان یادآور شد: متاسفانه ما شاهد کاهش فضای مفرح در آثار نمایشی هستیم و تلویزیون اگر چه در تلاش به سمت خلق آثار شادی آور است، اما همچنان در این زمینه کمبود داریم و بی جهت نیست که بار‌ها شاهد نمایش آثار کمدی و قدیمی در تلویزیون هستیم که همچنان پرمخاطب هستند.

به گفته بازیگر فیلم سینمایی دکل ، باید همه برنامه سازان و هنرمندان به فکر چاره‌ای برای تولید آثار اساسی و مفرح و در عین حال، آموزنده باشند که البته این امر نیازمند تعامل رسانه ملی و خالقین آثار نمایشی است.

علیرضا اسحاقی با اشاره به «راهپیمایی ۱۰ کیلومتری غدیر» از این اقدام به عنوان حرکتی تازه و بکر یاد کرد و گفت: این رخداد که سال گذشته به صورت خود جوش شکل گرفت کاری بسیار خلاقانه و نویی بود که البته نیازمند آسیب شناسی است تا به عنوان یک حرکت بالنده در جامعه اسلامی تاثیرگذار باشد.

این هنرمند کشورمان تاکید کرد: ما باید بپذیریم که شادی در جامعه ما نمی‌تواند به شکل غربی آن همچون راه اندازی کارناوال‌ها اجرا شود، اما می‌توان با خلاقیت، این شادی‌ها را در مناسک و مراسم‌های اسلامی - ایرانی جستجو کرد.

وی با بیان اینکه باید راهپیمایی غدیر را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا به یک سنت به یاد ماندنی و جذاب تبدیل شود یاد آور شد: از راهپیمایی غدیر می‌توان به عنوان یک فضای شادی آوردر جامعه یاد کرد به شرطی که مرحله به مرحله آسیب شناسی و از بدعت گذاری‌های غلط، پرهیزشود.

اسحاقی در پایان اظهار داشت: بسیاری از ظرفیت‌های نشکفته‌ای در دین، آیین و مراسم‌های ما وجود دارند که می‌توان از آنان به عنوان فضا‌های شادی آور و درعین حال دینی استفاده کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار