کد خبر: ۱۰۳۳۸
از اطعام ۸۰۰ نفر تا نذری برای سلامتی بیماران

«مهمونی محله» هم‌زمان با «مهمونی ۱۰ کیلومتری»

همزمان با برگزاری جشن «مهمونی ۱۰ کیلومتری» در روز عید غدیر، پویش مردمی «مهمونی محله» نیز در ۱۰ هزار محله کشور برگزار شد.
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

«مهمونی محله» هم‌زمان با «مهمونی ده کیلومتری»به گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، همزمان با جشن بزرگ «مهمونی ده کیلومتری»، درمحلات مختلف کشور با همت مردم در قشر‌های مختلف از امام محله‌ها، بانوان فعال مسجدی، بسیجی، جهادی، هیأتی تا کودکان پای کار جشن «مهمونی محله» آمدند. مساجد شهرستان فریدونکنار مازندران نیز در قالب پویش «مهمونی محله» از ده روز پیش از عید غدیر آماده جشن شدند.

در این میان نعمت الله علیپور عضو هیئت امنای مسجد بقیه الله الاعظم شهرک ایثارگران فریدونکنار که یک نظامی بازنشسته است و سال‌هاست کنار همشهریانش در مناسبت‌های مختلف برنامه‌هایی برگزار کرده؛ عهده‌دار این جشن بزرگ در مسجد بقیه الله (عج) بوده و می‌گوید: اهالی این مسجد از یک هفته پیش از عید غدیر برنامه‌های ویژه این روز را آغاز کرده‌اند که ذبح گوسفند قربانی و توزیع آن بین فقرا به همراه بسته معیشتی از جمله اقداماتی بوده که تاکنون انجام گرفته است. ما مثل تمام ۸ سال گذشته، پیش از آمدن عید غدیر، با مسئول پایگاه، امام جمعه و اعضای هیئت امنا کنار هم جمع شدیم و برنامه ریزی کردیم و از تجربه سال‌های گذشته استفاده کردیم؛ امسال قرار شد تمام این ۹ شب مردم را در مسجد جمع کنیم و برای آن‌ها برنامه سخنرانی داشته باشیم، همچنین در شب میلاد امام دهم (ع) نیز بعد از نمازجماعت در بوستان مقابل مسجد، جشن میلاد ایشان را برگزار کردیم تا لحظات شادی را در این ایام برای مردم رقم بزنیم.

وی همچنین گفت: هیئت امنای این مسجد با مشارکت مردم برای شب عید غدیر نیز در قالب پویش «مهمونی محله» با پخت ۸۰۰ پرس غذا از دوستداران اهل بیت (ع) پذیرایی کردند و سنت حسنه اطعام را به جا آوردند؛ در غروب عید غدیر نیز  با برپایی ایستگاه صلواتی که کار صفر تا صد آن به جوانان منطقه واگذار شده، این روز را گرامی داشتند.

او درباره استقبال و حضور پررنگ جوانان در مراسمات مسجد می‌گوید: عمده ساکنان شهرک ایثارگران جوان هستند که این خودش یک امتیاز محسوب می‌شود و ما معتقدیم برای جذب جوانان، باید آنان را باور کرد، کنار آن‌ها بود و از آن‌ها حمایت کرد. البته پایگاه بسیج خواهران نیز به فعالیت بخش برادران اکتفا نکرده و در این دهه مبارک، هرشب به صورت مجزا برنامه‌هایی را ویژه خواهران برگزار کرده است. در روز عید غدیر برنامه ریزی شده ماشین سیار انتقال خون در محوطه مسجد مستقر شود تا کسانی‌که علاقه‌مند به امر خداپسندانه اهدای خون هستند، بدون زحمت جابجایی، بتوانند برای نجات جان بیماران در این روز مبارک، نذر خون کنند.

هیئت امنای مسجد بقیة الله الاعظم تمام تلاش خود را فقط به برپایی مراسماتی در اعیاد و شهادت ائمه متمرکز و معطوف نکرده‌اند، بلکه برای جذب جوانان و توجه به هیجانات آنان، در پارک مقابل مسجد، یک زمین فوتسال ایجاد کرده‌اند تا به تفریحات جوانان نیز توجه کرده باشند.  

او همچنین بیان کرد: در مسجد بقیةالاعظم برای تربیت دینی کودکان نیز مهد کودکی راه اندازی شده تا بچه‌ها در محیط امنی همچون مسجد، مسائل مختلف را بیاموزند. مسجد بقیةالله الاعظم در موضوع دستگیری از مستمندان نیز کارنامه خوبی دارد، اسفند ماه سال گذشته با خبر شدیم در  شهرک دو نوجوان در یک خانه مخروبه زندگی می‌کنند به سراغ آنان رفتیم و از نزدیک وضعیت آنان را بررسی کردیم و به دلیل وخامت اوضاع زندگی آنان، با کمک مالی اهالی در عرض ۳۵ روز برای آن‌ها در ۸۰ متر زیربنا خانه‌ای ساختیم که در عید سعید فطر با همت مردم این خانه آماده شد و برای سکونت تحویل این دو نوجوان داده شد.

به گفته این عضو فعال مسجد، شهرک ایثارگران تا کنون برای چندین زوج نیازمند نیز با کمک اهالی، جهیزیه تهیه کرده تا بتوانند با فراهم شدن مقدمات، زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

او مسجد بقیة الله الاعظم را علاوه بر مسجد یک مؤسسه جامع فرهنگ‌ساز می‌داند و تصریح می‌کند: در این مسجد هم برای جوانان و هم برای نوجوانان و همچنین برای کودکان و زنان برنامه‌های فرهنگی مجزا و مختص به خودشان برگزار می‌شود که تنها هدف ما از انجام کلیه کار‌های فرهنگی و اجتماعی در مسجد، صیانت از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است. اهالی شهرک ایثارگران شهرستان فریدون کنار علاوه بر دستگیری از مستمندان، به اتفاق هم از طریق مسجد کار‌های فرهنگی خوبی نیز به جوانان ارائه می‌دهند.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار