مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری خبرداد:

در رویداد دخترخاله‌ها مباحث نظری ناظر بر الگوی سوم زن مسلمان ارائه شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: در رویداد دخترخاله‌ها مباحث نظری ناظر بر الگوی سوم زن مسلمان از سوی اساتید حوزه و دانشگاه ارائه شد
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری  گفت: یکی از ابعاد جدی برنامه ریزی فرهنگی در استان مسئله بانوان است و از آنجا که بانوان، نصف آمار و البته کل آثار جامعه را تشکیل می‌دهند قرارگاه فرهنگی بانوان استان تشکیل شد.
وی تصریح کرد: در این قرارگاه با احصاء ۶۰۰ مساله در فرمایشات مقام معظم رهبری مسائل بانوان رصد شد وبا اولویت‌بندی هفت مسئله استخراج و کارگروه‌های قرارگاه فرهنگی بانوان بر همین اساس شکل گرفت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به جمعیت حدود ۱۷۰ هزار نفری دختران ۱۶ تا ۲۴ سال استان که یک‌چهارم جمعیت استان را تشکیل می‌دهند افزود: در آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ کارگاه ۳ روزه با حضور اساتید برای حلقه‌ی ۳۴۰ نفره دختران حاج قاسم برگزار شد و پس از آن با همت شرکت کنندگان در کارگاه مقر دختران انقلاب در تقریباً تمامی شهرستان‌ها و شهر‌ها تشکیل شد و بعد از حضور در اردوی زیارت مزار شهید حاج قاسم سلیمانی عهد جمعی برای ترویج مکتب حاج قاسم و ارزش‌های انقلاب و اسلام بسته شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری خاطرنشان کرد: حضور دختران متدین و دغدغه‌مند در این حلقه‌ها باعث گسترش این گروه شد تا بر مبنای ارتباط عاطفی حلقه‌هایی با دختران اقوام و خویشان و بویژه دخترخاله‌ها که از حیث تحقیقات جامعه‌شناختی، رابطه‌ی صمیمانه تری با یکدیگر دارند ایجاد شود و رویداد دخترخاله‌ها را شکل دهد.  
وی با اشاره به این که بی توجهی به چالش جمعیت، انسجام اجتماعی را دچار گسست و اشکال می‌کند افزود: با کاهش جمعیت حلقه‌های رفیقانه از اعضای فامیل در دهه ۶۰، به دوستان مننتقل شده است که این موضوع هم فرصت و هم تهدید است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی که از سوی امام خمینی (ره) مطرح شد  در ساحت سیاسی به خوبی عملیاتی شد، اما در لایه‌های فرهنگی گسترش پیدا به طوری که با پخش سریال‌های خارجی از تلویزیون سبک زندگی‌های شرقی و غربی در خانواده‌های ایرانی ترویج و تعمیق یافت.
طاهری تصریح کرد: در رویداد دخترخاله‌ها مباحث نظری ناظر بر الگوی سوم زن مسلمان از سوی اساتید حوزه و دانشگاه ارائه شد تا درگیری ذهنی دختران در انتخاب الگو‌های شرقی و غربی برطرف و الگوی زیست دختران مسلمان ایرانی معرفی و کل کشور به مطالعه الگوی سوم زن مسلمان ترغیب شود.
وی با اشاره به این که در اسلام دختر حسنه و پایگاه عاطفی جامعه محسوب می‌شود گفت: متاسفانه دشمن در جریان جنگ شناختی بخشی از دختران ما را با خود همراه ساخت  با این‌حال می‌توان با لشکری از دختران و فرشتگان و با انسجام حقیقی در برابر هجمه دشمن ایستاد
اضافه می‌شود دورهمی یک‌هزار نفری دختران حاج‌قاسم با محوریت الگوی زیست‌عفیفانه دختر مسلمان ایرانی تحت عنوان رویداد دخترخاله‌ها از ۲۴ تا ۲۶ تیرماه در شهرکرد برگزار شد

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار